Imediat cum vremea a început să se răcească afară este indicat să măreşti aportul de substanţe nutritive pentru a ajuta organismul să menţină o temperatură constantă pe tot parcursul zilei.

O alimentaţie echilibrată te va ajuta să îţi menţii imunitate ridicată, astfel încât să ai parte de energie, vitalitate şi sănătate pe toată perioada sezonului rece mai ales.

Deşi acum este perioada cea mai predispusă acumulării surplusului de kilograme, cu puţină voinţă şi disciplină vei putea evita problema kilogramelor şi îţi vei menţine sănătatea.

Alege ca în loc de un consum mărit de carne roşie, sosuri, creme sau dulciuri să consumi alternative sănătoase, saţioase şi hrănitoare.

Legume, sursă de energie



Vei putea avea un nivel constant de enrgie dacă vei alege să consumi cerealele integrale, fructe şi legume de sezon. Profită din plin de ele şi consumă-le sub formă de salată, supe, supe-cremă sau smoothie-uri

Ţine cont de faptul că, timpul rece are nevoie de o alimentaţie care să includă: 40% carbohidraţi, 30% proteine şi 30% grăsimi, afirmă specialiştii.

Consumul de glucide, mai ales din produse precum orezul brun, pastele fainoase integrale, leguminoase, sunt totodată şi o sursă excelentă de fibre care vor contribui la o digestie corespunzătoare, protejându-te în felul acesta de problemele neplăcute ale constipaţiei sau balonării.

Află cât de benefice sunt murăturile pentru digestie AICI

Citrice, pentru aportul de vitamina C

Mirosul cojilor de portocală pare a fi specific timpului de afară, aşa că alege să consumi zilnic o porţie de citrice pentru a beneficia de aportul lor de vitamina C mai ales. Vitamină necesară sistemului imunitar pentru a te ţine la distanţă de virozele sezoniere.

Nu trebuie uitate nici legumele precum cartoful dulce sau dovleacul, acestea îţi aduc un aport de vitamine esenţiale şi poţi să le consumi în diferite combinaţii astfel încât să nu te saturi niciodată de ele.

De asemenea, nu ar trebui să lipsească din alimentaţia ta nici avocado şi peştele, surse importante de acizi graşi şi Omega-3, cât şi culturile de bacterii benefice pe care le poţi găsi mai ales în produsele lactate fermentate sau în murături.

Proboticele oferite de acestea vor menţine sistemul imunitar puternic şi boala va fi doar o amintire.