Oasele puternice susţin musculatura, te ajută să ai o postură corectă şi înseamnă o predispoziţie scăzută către osteoporoză sau ale afecţiuni osoase. Ca să le menţii sănătatea, ai grijă să incluzi în alimentaţia zilnică produse bogate în calciu şi vitamina D.

Laptele

Fără niciun fel de dubiu, laptele este unul dintre produsele esenţiale pentru sănătatea oasoasa. Este una dintre cele mai bune surse de calciu. De asemenea, facilitează şi absorbţia calciului pe care-l luăm de la alte produse.

Laptele mai conţine cantităţi importante de fosfor, magneziu, potasiu, vitaminele A si B12. La fel de sănătoase sunt iaurturile şi brânza proaspătă, care asigură o cantitate importantă de calciu.

Sardinele

Tot pentru menţinerea sănătăţii osoase este important să mănânci două 2-3 porţii de sardine pe săptămână. Sunt bogate în acizi graşi Omega-3, calciu şi vitamina D. Acestea sunt importante şi în alimentaţia copiilor, căci ajută la dezvoltarea sănătoasă a oaselor.

Un alt sortiment de peşte care aduce beneficii oaselor este somonul, datorită calciului şi vitaminelor pe care le conţine. O porţie de somon asigură o cantitate importantă din necesarul zilnic de vitamina D al unui adult.

Legumele verzi

Legumele cu frunze verzi sunt o alegere esenţială pentru a menţine sănătatea osoasă, fiind o sursă importantă de calciu. Optează pentru broccoli şi spanac. Acestea previn pierderea de calciu, ceea ce înseamnă că nu-ţi vei pierde din densitatea osoasă.

Seminţele şi nucile

În afară de faptul că sunt bogate în calciu, alunele, nucile, seminţele crude de floarea-soarelui au şi un conţinut important de minerale şi grăsimi sănătoase. Potasiul care se găseşte în aceste alimente previne pierderea de calciu.

Portocalele

Portocalele n-ar trebui să lipsească din dietă, pentru că sunt un cocktail de vitamine, minerale şi calciu, ceea ce înseamnă că sunt excelente pentru menţinerea sănătăţii oaselor. Sunt indicate mai ales persoanelor care au intoleranţă la lactoză şi nu pot lua calciu din lactate.