Memoria începe să îţi joace feste? Nu te mai poţi concentra ca altădată? Iată câteva alimente care “ascut” mintea.

Fructe de pădure

Bogate în numeroşi antioxidanţi, fructele de pădure nu trebuie să lipsească din dieta de zi cu zi, deoarece au numeroase beneficii asupra organismului. Căpşunile, afinele, coacăzele - toate acestea îmbunătăţesc capacitatea de memorare şi reduc frecvenţa pierderilor de memorie.

Cafea, vin şi ciocolată neagră

Ce au toate aceste alimente în comun? Sunt alimente binefecătoare pentru creier, întrucât sunt o sursă excelentă de antioxidanţi care previn deteriorarea creierului şi apariţia afecţiunilor neuronale.

Somon şi ton

Ambele specii de peşti sunt bogate în acizi graşi Omega-3, care protejează creierul de îmbătrânirea prematură. Specialiştii susţin că acizii graşi Omega-3 sunt importanţi pentru buna funcţionare a creierului, în special acidul docosahexaenoic, pe scurt, DHA. Acest tip de acid gras este activ în creier, iar nivelul ridicat contribuie la îmbunătăţirea memoriei şi a funcţiilor cognitive.

Morcovi

Şi morcovii fac parte din categoria alimentelor care menţin sănătatea creierului, deoarece sporesc capacitatea de memorare, de învăţare. De aceea, consumul de morcovi este indicat mai ales în perioadele de învăţare la capacitate maximă.

Ananas

Dacă este consumat în mod constant, acest fruct exotic te ajută să reţii cu uşurinţă fraze lungi, complicate. Aşadar, dacă vrei să înveţi mai uşor consumă ananas în mod constant şi cu ceva timp înainte de a te apuca de învăţat.