O piele frumoasă şi sănătoasă nu se datorează doar moşternirii genetice, ci şi calităţii alimentelor pe care alegem să le consumăm. Astfel, dacă ne dorim o piele luminoasă şi lipsită de impurităţi, trebuie să acordăm o mai mare atenţie alimentaţiei şi să excludem alimentele nocive pentru sănătatea pielii. Iată, aşadar, la ce alimente nocive pentru frumuseţea pielii trebuie să renunţi!

Alimente nocive pentru frumusete - Carbohidraţii

Un regim alimentar în care predomină carbohidraţii rafinaţi şi dulciurile, precum pâinea, bomboanele, pastele sau sucurile acidulate, poate duce la apariţia acneei şi la formarea prematură a ridurilor. Consumate în mod regulat, aceste alimente produc o reacţie în lanţ în organism: cresc nivelul de zahăr din sânge şi stimulează secreţia de sebum care, în exces, înfundă porii şi predispune la apariţia coşurilor.

Înlocuieşte aceste produse cu proteine, precum legumele şi cerealele integrale, întrucât acestea conţin mai puţin zahăr.

Sare în exces

În cazul în care te confrunţi adesea cu ochi umflaţi şi pete întunecate în jurul lor, trebuie să ştii că de vină ar putea fi aportul de sare. Consumată în exces, sarea provoacă inflamarea ţesuturilor, motiv pentru care tenul capătă aspectul ,,buhăit'' şi obosit. În plus, s-a dovedit că sarea iodată (în cantităţi mari) favorizează instalarea acneei.

Redu consumul de sare şi optează, în schimb, pentru alimente bogate în potasiu.

Alimente nocive pentru frumusete - Prea mult alcool

Consumat în exces, alcoolul provoacă deshidratarea pielii, conferindu-i acel aspect tern şi încărcat. De altfel, alcoolul ,,fură'' vitamina A din organism, care ajută pielea să se refacă şi să se regenereze.

Totuşi, nu trebuie să renunţi complet la alcool, atât timp cât consumul este unul moderat: un pahar pentru femei şi două pentru bărbaţi.

Grăsimile nesănătoase

Dacă încerci să adopţi o alimentaţie nesănătoasă, păstrează totuşi grăsimile sănătoase precum acizii graşi Omega-3, care asigură hidratarea şi elasticitatea pielii.

Întrucât organismul nu poate produce de unul singur aceşti acizi graşi, include în dieta ta alimente cum ar fi nucile, soia sau peştele gras (somon). De asemenea, foloseşte ulei de măsline, deoarece acesta conţine acid oleic, un acid gras care protejează împotriva cancerului de piele. Acidul oleic se găseşte în avocado, migdale şi nucile de macadamia.

Alimente nocive pentru frumusete - Produsele lactate

Potrivit unui studiu din 2005, publicat ulterior în American Academy of Dermatology şi realizat pe aproximativ 47.000 de femei, s-a descoperit că există o strânsă legătură între consumul de produse lactate şi explozia de coşuri. De asemenea, o altă cercetare realizată de data aceasta pe 5.000 de adolescenţi asociază lactatele cu inflamaţiile frecvente la nivelul feţei. Mai exact, lactatele cremoase, brânza cottage şi iaurturile de băut sunt cele mai incriminate.

Dacă te numeri printre persoanele care au astfel de probleme, pur şi simplu evită consumul de astfel de alimente sau înlocuieşte laptele clasic cu cel de migdale, care este mult mai sănătos şi nutritiv.