Unele obiceiuri care ţin de stilul de viaţă, precum şi alimentaţia joacă un rol important în apariţia, dar şi în tratarea constipaţiei. Îţi spunem ce alimente îţi pot crea probleme dacă ai probleme cu tranzitul intestinal.

Brânză şi lapte

Dacă te constipi des, de vină poate fi consumul frecvent de lapte şi brânză. Nu este necesar să renunţi total la alimentele lactate, dar ar trebui să alegi din categoria celor cu probiotice, care îţi populează intestinele cu bacterii bune, menite să susţină şi imunitatea organismului, dar şi tranzitul intestinal normal. Opţiunile în această situaţie sunt chefirul şi iaurtul cu probiotice, care ajută la ameliorarea constipaţiei.

Produse fast-food

Gustările semipreparate sau produsele fast-food precum hotdogii sau hamburgerii  pot fi consumaţi o dată pe săptămână, dar când fac parte din dieta ta zilnică pot fi sursa problemelor. Explicaţia este că astfel de alimente nu conţin suficiente fibre, compuşi necesari pentru un tranzit intestinal optim.

De asemenea, nici mâncarea prăjită nu este o opţiune prea bună. Aceasta conţine adesea, multe grăsimi greu de digerat. Acest lucru înseamnă o digestie lentă, adică o trecere mai greoaie a alimnetelor prin tubul digestiv. Acest proces determină deshidratarea, care conduce la scaun dur şi constipaţie.

Ouă simple

Nu este indicat nici să consumi ouă simple, ci în combinaţii care le îmbogăţesc gustul şi îţi aduc în plus, pe lângă proteine, fibrele pe care acestea nu le conţin deloc. Alătură ouălor o salată de spanac cu roşii sau încearcă să-ţi găteşti o omleta cu ardei roşu şi boabe fierte de porumb, împreună cu o salată asortată în care adaugi puţin ulei de măsline. Obţii un mic dejun sănătos, gustos şi bun pentru digestie.

Carne gătită în sânge

Are proteine, are şi grăsimi, dar este lipsită de fibre. De aceea, fripturile suculente, gătite în sânge trebuie echilibrate cu garnituri care să aduca fibre, precum garniturile cu brocoli sau cu orez. În acest mod obţii confort şi pentru sistemul digestiv.

Prăjituri

Desertul pe care îl consumi ocazional, mai ales dacă este gătit în casă, nu este un motiv de îngrijorare. Dar dulciurile consumate frecvent, din categoria produselor de patiserie şi prajituri în care se găseşte un conţinut mare de zahăr rafinat, au în compoziţie şi o cantitate importantă de grăsimi. Acest lucru îngreunează mult digestia şi vei avea nevoie de ajutor ca să stimulezi tranzitul intestinal.

Mai bine este să îţi satisfaci pofta de de dulce cu fructe dulci în iaurt, un desert care stimulează din plin digestia.

Pâine albă

Prea multă pâine albă sau mesele formate exclusiv din făinoase pot conduce la scaune tari şi uscate. Alege în locul pâinii albe, pâine integrală şi covrigii cu seminţe. Limitează-te la un covrig pe zi, dacă nu doreşti să ajungi la constipaţie.

Cafeaua

Pentru mulţi, cafeaua naturală favorizează eliminarea scaunului, dar cafeina conţinută de cafea poate avea şi efectul opus. Acest lucru se întâmplă mai ales atunci când ingerăm băuturi cu cafeină gata preparate şi ambalate sau când se află în băuturi răcoritoare. În aceste stiuaţii, soluţia simplă este să eviţi consumul şi să bei multă apă până când remediezi situaţia.