Sarea în exces poate fi un factor al apariţiei hipertensiunii arteriale. Ai grijă, căci în afară de alimentele care în mod normal conţin sare, există şi alte mâncăruri la care nici nu te-ai fi gândit că o conţin. Doza zilnică recomandată este de o linguriţă pe zi.

Legumele conservate

În legumele conservate se găseşte destul de multă sare, căci este adăugată pentru a le prelungi durata de valabilitate. Astfel, într- o conservă se pot găsi până la 800 mg de sodiu. Cea mai mare cantitate se găseşte în fasolea şi în ciupercile conservate, spun specialiştii. Şi legumele congelate pot fi bogate în sare.

De aceea, înainte să le găteşti este bine să le ţii într-un bol cu apă rece, aproximativ jumătate de oră. Optează, ori de câte ori ai ocazia, pentru legume proaspete.

Biscuiţii

Multă sare stă ascunsă şi în pâine, în biscuiţi, dar şi în alte produse de patiserie. O felie de pâine poate să conţină şi 400 mg de sare, de două ori mai mult decât este recomandat, potrivit specialiştilor în nutriţie de la Universitatea din Vermont, Statele Unite ale Americii. O chiflă poate să aibă până la 500 mg de sodiu.

Nici dulciurile nu sunt mai sărace când vine vorba de conţinutul de sare. Astfel, o gogoaşă cu gem poate avea în compoziţie până la 200 mg de sodiu, în funcţie de dimensiune, iar o bucată de tort între 200 şi 300 mg de sodiu.


Citeşte şi:

Stresul duce la retenţia de sare în organism

De câtă sare are nevoie corpul meu?


Cerealele

Ştiai că, în ciuda gustului dulce, multe dintre sortimentele de cereale pe care obişnuieşti să le mănânci dimineaţa, la micul dejun conţin o cantitate mare de sare?

Astfel, o banală porţie de 100 de g de fulgi de ovăz poate conţine chiar şi 250 de mg de sare, în timp ce una de fulgi de porumb poate să aibă 200 de mg de sare. De aceea, înainte să cumperi cerealele, citeşte cu atenţie eticheta.

Sosul de roşii

Este uşor de pregătit, însă poate avea în compoziţie aproape jumătate din cantitatea de sare recomandată pentru o zi. Citeşte eticheta şi alege sortimentul cu cea mai scăzută cantitate de sare. Pentru gust, poţi adăuga puţin piper. Şi sosurile pentru prepararea pastelor conţin, în general, o cantitate mare de sodiu. În doar jumătate de ceaşcă de sos de roşii se pot ,,ascunde” până la 600 mg de sodiu.