Ficatul, unul dintre organele vitale ale organismului uman, are nevoie de o atenţie specială din partea ta atât în perioada în care este perfect funcţional, cât şi atunci când anumite funcţii sunt afectate.

Fiind considerat rezerva de sânge a organismului, exercitând funcţii vitale pentru sănătatea ta, excesele de orice natura pun în pericol integritatea ficatului.

Astfel, pentru a te bucura de starea de sănătatea timp îndelungat trebuie să acorzi o atenţie deosebită atât alimentaţiei cât şi hidratării corespunzătoare.

La primele semne de oboseală, trebuie să iei măsuri atât curative cât şi preventive.

Excesele alimentare, inamicul numărul 1

Evită să îţi obişnuieşti copilul cu obiceiuri nesănătoase precum mâncatul în faţa televizorului, consumul de băuturi acidulate, alimentele de tip fast-food şi lipsa totală de mişcare. În felul acesta vei contribui activ la formarea unui adult cu prpiincipii sănătoase de viaţă şi cu o sănătate de fier.

Mâncarea cu un conţinut bogat de grăsimi va avea efecte negative ce se vor resimţi pe perioade mari de timp.

Consumă moderat carne

Carnea este o sursă bună de vitamina B12, dar şi de proteină animală, însă atât timp cât nu faci excese. În momentul în care ficatul tău a început să fie afectat este indicat să renunţi sau să diminuezi drastic porţia de carne consumată, mai ales de cea roşie, în funcţie şi de recomandarea medicului curant.

Alimenetele de origine animală în acest caz devin foarte greu de metabolizat, iar organismul tău are nevoie de energie pentru a se auto-repara.

Deci este o ocazie minunată de a consuma cât mai multe legume proaspete şi fructe pentru a se bucura de energie şi sănătate.

Atât carnea roşie, lactatele cât şi ouăle pot îngreuna activitatea ficatului.

Află cât de bună este păpădia pentru regenerarea ficatului AICI

Nu evita mişcarea

Prin sport circulaţia sangvină se echilibrează, organele se hrănesc mai uşor iar creierul se oxigenează şi ajută la regenerarea celulelor afectate.

Evită pe cât posibil dulciurile, zahărul, acestea sunt de asemenea greu de metabolizat, împiedicând ficatul să funcţioneze la capacitatea sa maximă.

Alege în schimb mierea de albine, portocalele şi nu consuma alimente cu aport de sodiu, aceastea favorizează inflamarea ficatului.

Înlocuieşte sarea cu oregano, piper, usturoi, rozmarin, busuioc sau orice alt condiment din plante.

Optează pentru uleiul de măsline, de argan sau de cocos.

Odihneşte-te corespunzător şi ai grijă de sănătatea ta.