Cina este un obicei zilnic pentru circa şapte din zece români, potrivit unui studiu realizat, recent. Procentul celor care iau masa de seară în fiecare zi este mai scăzut în rândul femeilor (doar 64% dintre acestea) şi mai ridicat în rândul persoanelor cu vârsta peste 40 de ani (73%).

Ce preferă românii să mănânce seara

Primele poziţii în topul alimentelor preferate de români pentru masa de seară sunt ocupate de carne/peşte şi legume, aceste produse fiind alese de aproximativ unul din doi consumatori. Acestea sunt urmate în clasament de brânzeturi şi produse lactate. Cele mai populare lactate sunt brânza proaspătă (dulce sau telemea), caşcavalul şi iaurtul.

Ce este bine să mâncăm la cină

Iată care sunt cele mai bune alimente de consumat la masa de seara!

LEGUMELE. Pentru cină ar trebui să alegem să consumăm legume. Ele au puţine calorii, deci nu îngraşă, şi sunt bogate în antioxidanţi (aceştia combat stresul oxidativ care îmbătrâneşte celulele, deteriorează ADN-ul şi te predispune la boli). Specialiştii spun că legumele trebuie preparate la cuptor, pe grătar sau fierte.

PEŞTE. Alături de legume, mai poţi pune pe farfurie şi o bucată de peşte sau de carne de curcan. Este mai bine să nu le mănânci dacă au fost prăjite. Ideal ar fi să le prepari pe grătar.

LACTATE. Mai este indicat să consumi la masa de seară lapte dulce, caş sau iaurt. Acestea nu te vor îngrăşa şi te vor ajuta să ai o digestie uşoară.

FRUCTE. Ai putea să alegi pentru cină şi o salată de fructe. Săţioasă şi slabă în calorii. Fix ceea ce ai nevoie.

Ai voie dulce?

CIOCOLATĂ NEAGRĂ CU 70% CACAO. La cină nu este bine să mănânci dulciuri, însă, dacă nu poţi învinge pofta de ciocolată, optează pentru două, maximum trei bucăţele de ciocolată neagră cu peste 70% cacao. Atenţie, însă, nu este indicată ciocolata mai des de două ori pe săptămână.