Una dintre afecţiunile cele mai des întâlnite în zilele noastre este hipercolesterolemia. Cu puţin efort şi alimentaţia corespunzătoare poţi să rezolvi această problemă.

Stilul de viaţă din ce în ce mai agitat te poate face să sari peste mesele principale ale zilei, favorizând astfel apariţia dereglărilor hormonale şi a problemelor de sănătate.

Nici mişcarea nu trebuie evitată, deoarece, în timpul activităţilor fizice, creierul se oxigenează mai bine şi circulaţia sangvină facilitează hrănirea tuturor celulelor din organism.

Un avocado pe zi sau fructele oleaginoase sunt cunoscute pentru efectele lor benefice, chiar dacă sunt considerate alimente hipercalorice. Beneficiul lor principal este acela că au grăsimi nesaturate, exact ceea ce are nevoie organismul tău.

Ceapa roşie şi seminţele de in

Mirosul de ceapă nu este tocmai uşor de acceptat de unii, însă consumată constant, ceapa creşte nivelul de HDL (colesterol bun), datorită conţinutului ei de compuşi de sulf, iar antioxidanţii din compoziţia acesteia au efectul de a elimina LDL (colesterolul rău).

O sursă bună de fibre şi de acizi Omega-3, seminţele de in sunt de asemenea recomandate pentru reducerea nivelului de LDL. Acestea se consumă măcinate, pentru că astfel nu vor fi digerate.O variantă bună de a te bucura de beneficiile lor este aceea să le adaugi măcinate în salate, shake-uri sau smoothie-uri. Merg la fel de bine şi cu iaurt sau cremă de brânză.

Fulgii de ovăz aduc fibre necesare

Fibrele dispun de capacitatea de a reduce asimilarea grăsimilor din alimentaţia ta, iar fulgii de ovăz sunt o bună sursă de fibre. Alte alegeri bune sunt considerate prunele, orzul, fasolea, vinetele.

Nici usturoiul nu se bucură de simpatia oamenilor, deşi are un gust bun mai ales în mujdei, pentru că respiraţia ulterioară consumului său nu este tocmai una dorită. Ar trebui să te gândeşti şi la sănătatea ta şi măcar o dată pe săptămână să consumi acest medicament al naturii.

Combinaţia de usturoi şi ghimbir se pare că are un efect de-a dreptul miraculos. Pentru un plus de sănătate şi savoare poţi să mai adaugi şi lămâie.

Poţi să faci o pastă din aceste trei ingrediente şi să o consumi ca atare sau în ceai.

Află cum poţi reutiliza plicurile de ceai AICI

Studiile au arătat că un pahar de vin poate fi de ajutor în scăderea colesterolului rău, însă este recomandat a nu se depăşi această cantitate zilnică. Altfel, vei avea parte de un efect invers.

Un alt produs bogat în grăsimi saturate este uleiul de cocos. Poţi să-l foloseşti în prepararea diferitelor mâncăruri sau să iei câte o linguriţă dimineaţa.

Ceaiurile din plante

Ceaiurile sunt extraordinare şi pot fi de un real folos doar dacă le bei cu moderaţie şi sub atenta îngrijire a specialistului.

Astfel, sunt recomandate licorile din păpădie, afin, pătlagină pentru a scăpa de colesterolul rău. O altă măsură benefică este să bei suc natural, proaspăt făcut în casă din sfeclă, ananas, mere, kiwi sau portocale. Poţi să încerci diferite combinaţii cu acestea, astfel încât să nu te plictiseşti de un singur gust.

Sfat

Principalul pion al sănătăţii tale a fost, este şi va rămâne mereu mişcarea efectuată cu regularitate. Nu trebuie să fii un as al sportului, dar este bine ca măcar 30 de minute pe zi să te simţi bine în natură, să mergi cu bicicleta, să mergi cel puţin un kilometru pe jos sau dacă timpul îţi permite şi mai ales în weekend să joci tenis sau să înoţi.