Primăvara este sezonul alimentelor proaspete, uşoare, care te ajută să slăbeşti. Dacă te-ai hotărât să ţii o dietă, iată câteva alimente pe care ar trebui să le incluzi în regimul tău alimentar.

Sparanghelul

Sparanghelul este o legumă bogată în apă, în vitamine (A, C) şi fitochimicale, dar săracă în calorii. Hidratarea corespunzătoare a organismului îmbunătăţeşte metabolismul şi ajută la arderea caloriilor pe parcursul întregii zile. Nutriţioniştii recomandă prepararea sparanghelului la cuptor, timp de 10 minute, cu puţin ulei de măsline, sare şi piper.

Un fir de sparanghel conţine doar 4 calorii.

Coriandrul

Această verdeaţă de primăvară, care dă gust oricărui tip de mâncare, este un aliat de nădejde în lupta cu kilogramele în plus. În urma unui studiu realizat la Virginia State University s-a descoperit că anumite verdeţuri şi condimente, printre care şi coriandrul, adăugate în mâncăruri mai grase ajută la scăderea în greutate cu până la 10 kilograme într-un an de zile.

O jumătate de cană de coriandru proaspăt conţine doar 1 calorie.

Castravetele

Bogat în apă şi fibre, castravetele potoleşte pofta de a consuma alimente bogate în grăsimi. Aceasta este concluzia unui studiu realizat la Penn State University, care a arătat că salatele cu legume bogate în apă, precum castraveţii, îi ajută pe cei care vor să slăbească să îşi reducă aportul zilnic de calorii cu 12%.

O cană de felii de castravete conţine 16 calorii.

Anghinarea

Anghinarea conţine cinarină, o substanţă care reduce în mod normal nivelul de colesterol. Datorită faptului că necesită un timp mai mare de mestecare, este imposibil să mănânci prea multă anghinare la o masă. Pentru consum, se recomandă înmuierea frunzelor într-un dressing pe bază de iaurt, evitându-se amestecul plantei cu sosurile grase.

O singură anghinare medie conţine numai 64 de calorii şi 10 grame de fibre săţioase.