Somnul de noapte te menţine sănătos, însă dacă nu te poţi odihni bine, e posibil ca masa de seară să fie unul din principalii vinovaţi.

Insomnia are o strânsă legătură cu alimentele pe care alegi să le mănânci înainte de a merge la culcare.

Somnul te ajută să-ţi încarci bateriile după o zi încărcată la serviciu, un motiv în plus pentru care ar trebui să ai grijă la alimentaţia ta.

Evită cafeina şi băuturile carbogazoase

Seara, înainte de a merge la culcare, încearcă să eviţi pe cât posibil atât cafeaua cât şi celelalte surse de cafeină (ciocolata, băuturile răcoritoare, ceaiurile).

Atenţie!

Anumite medicamente pentru slăbit sau calmantele pot conţine cafeină.

Limitează consumul de alcool

Chiar dacă un pahar de vin te poate ajuta să te odihneşti mai bine, este indicat să nu depăşeşti această măsură, deoarece îţi va favoriza apariţia durerilor de cap, a greţurilor şi vărsăturilor.

Citeşte şi: Ce rişti dacă consumi frecvent alcool

Uită de proteine

Benefice pentru buna funcţionare a organismului, proteinele trebuie evitate pe cât posibil la masa de seară. Datorită procesului lent de digerare nu sunt tocmai o bună alegere. Poţi, în schimb, să optezi pentru o cană cu lapte cald.

Cât mai puţine lichide după ora 21.00

Cu cât consumi mai multe lichide seara, cu atât vei simţi mai des nevoia de a mege la toaletă în timpul nopţii, ceea ce înseamnă că te vei trezi în repetate rânduri şi nu vei apuca să te odihneşti corespunzător.

Alege să faci sport dimineaţa

Mişcarea trebuie să facă parte din viaţa ta, însă nu este tocmai o alegere bună să faci sport seara. Te vei umple de energie şi, astfel, somnul va întârzia să apară.

Citeşte şi: Excesul de sport pune fertilitatea în pericol

Pizza, paste, dulciuri

Preparatele grase sunt surse bogate de carbohidraţi, care se vor depune, în timp ce tu dormi, exact acolo unde nu ai vrea. În plus, organismul tău trebuie să se odihnească, nu să mistuie mâncarea şi aşa destul de grea.

Nicotina alungă somnul

Dacă vrei să te odihneşti bine, uită de ţigări cu cel puţin o oră înainte de a merge la culcare. Precum cafeina, nicotina este un stimulent care îţi poate alunga somnul sau te poate trezi peste noapte.