Câteva ore de somn neîntrerupt sunt o adevărată sursă de energie pentru a doua zi. Stările de insomnie, apneea din timpului somnului sau alte probleme de acest gen pot influenţa starea psihică a persoanei. Ştiai că unele alimente pot fi de ajutor când vine vorba de un somn liniştit?

Migdalele

Alunele nesărate sau migdalele te pot ajuta să ai parte de un somn odihnitor. Magneziul din conţinutul lor ajută la relaxarea musculaturii şi induc starea de somnolenţă. Pe de altă parte, proteinele ajută la stabilizarea nivelulului glucozei. 2-3 migadale sunt varianta ideală pentru o mică gustare înainte de somn.

Cerealele

Cerealele integrale sunt de ajutor nu numai când vine vorba de micul dejun. Consumate alături de un iaurt înainte de culcare, cerealele ajută la activarea serotoninei din creier, hormon responsabil pentru starea de spirit. Dacă nivelul serotoninei este mai mare, persoana are o stare de somnolenţă.

Produsele lactate

Brânza, laptele sau iaurtul sunt o bună sursă de triptofan, aminoacid esenţial cunoscut ca fiind un bun antidepresiv natural, dar şi un inductor al stării de somn. Mai mult, calciu ajută la calmarea nervilor, fiind un stabilizator al fibrelor nervoase.