Nu toate grăsimile te îngraşă, ba chiar există unele care fac mai uşoară lupta ta cu kilogramele în plus.

Migdalele

Despre migdale se ştia că au un conţinut ridicat de grăsimi şi că îţi pot creşte destul de mult aportul caloric zilnic, dar unele studii au demonstrat contrariul. Au comparat 2 grupuri de persoane care urmau o dietă diferită. Unii mâncau grăsimi în cantiate moderată, grăsimea provenea şi din migdale. Ceilalţi evitau toate sursele de grăsimi. S-a observat că aceia din primul grup au avut la finalul cercetării o greutate corporală redusă cu 50%. Migdalele inhibă absorbţia grăsimilor în corp.

Ciocolata amăruie

Acest sortiment de ciocolată conţine enzime care stimulează corpul să încetinească procesul de digestie şi să-ţi prelungească starea de saţietate. Spre deosebire de ciocolata neagră, cea albă este bogată în grăsimi şi zahăr, de aceea îţi creşte apetitul şi greutatea corporală.

Citeşte şi: Dieta cu grăsimi şi proteine: mănânci de toate şi slăbeşti!


Uleiul de măsline

Un aliment cu efect anticancer, uleiul de măsline previne şi bolile cardiovasculare şi obezitatea. Potrivit unui studiu, cei care îl consumă au în corp un nivel ridicat de adiponectină, un hormon polipeptidic, cu efect antiinflamator şi cardioprotectiv. Acest hormon împiedică îngroşarea ţesutului adipos, prin eliminarea grăsimilor.

Pont

Acest tip de ulei poate fi adăugat la salate, dar nu este indicat la gătit, pentru că are un punct de ardere scăzut.

Nuca de cocos

Grăsimi bune se găsesc şi în nuca de cocos. Consumată cu moderaţie, reduce grăsimea abdominală şi nivelul de colesterol. De asemenea, te protejează de efectele agenţilor patogeni. Potrivit unei cercetări, participanţii care au luat 2 linguriţe de ulei de nucă de cocos pe zi au slăbit mai uşor.