Sunt o mulţime de plante şi legume cu efect detoxifiant pe care le poţi folosi în meniurile de zi cu zi pentru a stimula ficatul să scape de toxine, înainte de a ajunge la medic cu diverse afecţiuni!

Usturoiul

Conţinutul bogat în seleniu creşte acţiunea antioxidanţilor care stimulează eliminarea toxinelor de la nivelul ficatului. O altă substanţă, arginina relaxează vasele de sânge şi reduc presiunea sanguină din zona acestui organ.

Verdeţurile de primăvară

Spanacul, salata şi verdeţurile de sezon protejează ficatul, deoarece stimulează secreţia de bilă şi favorizează eliminarea toxinelor. Varza de Bruxelles ajută la producerea de enzime care cresc capacitatea naturală de detoxificare a organismului.

Sfecla

Un alt aliment cu efect detoxifiant, sfecla are puterea de a purifica sângele şi de a îmbunătăţi activitatea ficatului.

Te-ar mai putea interesa: De ce trebuie să incluzi în dietă sfecla roşie

Avocado

Datorită conţinutul ridicat de glutation, o substanţă cu efect antioxidant, dar şi de vitamine C, E şi K, avocado neutralizează efectele radicalilor liberi şi protejează ficatul. Vitaminele K şi C acţionează şi ca substanţe antiinflamatoare, protejând ficatul de inflamaţii. În plus, grăsimile bune procurate din avocado normalizează nivelul de colesterol.

Nucile

Aminoacidul L-arginină care se găseşti în nuci, dar şi în lactate, peşte şi carne de pasăre, stimulează eliminarea din corp a amoniacului şi eliberarea de insulină. Nucile conferă şi un plus de acizi graşi Omega-3 şi glutation care susţin detoxificarea. Pe de altă parte, antioxidanţii obţinuţi prin consumul zilnic de miez de nucă neutralizează radicalii liberi, previne acumularea de grăsimi la nivelul ficatului.