Pe lângă tratamentul medicamentos, inflamaţiile pot fi combătute şi prin remedii naturiste şi o dietă care conţin alimente cu efect antiinflamator.

Nuci

La primele semne ale unei inflamaţii apărute în corp, cum sunt febra, durerea, roşeaţa, umflătura, mănâncă mai des nuci. Au în compoziţie vitamina E care combate efectele radicalilor liberi şi reduce inflamaţia. Atenţie însă la nucile pe care le cumperi! Dacă le preferi pe cele curăţate, rişti să iei unele râncede, prin urmare este mai sigur să le alegi pe cele în coajă.

Ghimbir

Capsaicina este o substanţă antiinflamatorie, cu gust picant, pe care o poţi procura din ghimbir, dar şi din curcumă, cuişoare, ardei iute sau turmeric. Sub formă de infuzie sau de pulbere, ghimbirul reduce inflamaţiile articulare şi durerile reumatice. Amestecă o jumătate de linguriţă sau o linguriţă întreagă într-un pahar de ceai sau de apă. Este un remediu pe care-l poţi folosi pentru întărirea imunităţii, pentru ameliorarea simptomelor astmului sau alergiilor, în gripă sau răceală, contra greţurilor matinale.

Anghinare

Inflamaţiile stomacului sau intestinului pot fi prevenite cu ajutorul anghinarei care are în compoziţia ei nu doar vitamina C, ci şi o fibră vegetală numită inulină. Consumul frecvent de anghinare încetineşte absorbţia intestinală şi permite producerea de probiotice esenţiale pentru păstrarea imunităţii. Dacă nu se numără printre alimentele tale preferate, ba din contră, o poţi folosi sub formă de ceai. Îl poţi face din două linguriţe de anghinare uscată, mărunţită şi o cană de apă clocotită.

Pentru efectul hepatoprotector, prepară ceaiul dintr-o lingură de frunze de anghinare şi 2 căni cu apă fiartă. Bea o cană de ceai de anghinare dimineaţa, înainte de masă, şi restul, în două reprize, cu 30 de minute înaintea meselor de prânz şi de seară. Ţine cure de câte o lună, cu pauză de 30 de zile între ele.

Rodie

Vitamina C şi flavonoidele pe care ţi le conferă consumul de rodie sunt tocmai substanţele care au efect antioxindant şi puterea de a alunga inflamaţiile. Opoţi mânca singură sau în salate. De asemenea, poţi face din ea suc dulce-acrişor. Dacă ocoleşti acest fruct din cauza sâmburilor lui, cea mai bună formă de a o consuma este aceea de suc.