Ţi se întâmplă adesea să te confrunţi cu senzaţia de balonare? Cauzele cele mai comune ale acestei probleme sunt intoleranţa la gluten sau lactate, dar şi combinarea nereuşită a alimentelor.

Pe lângă aspectul inestetic al abdomenului proeminent, se regăseşte senzaţia de balonare deloc confortabilă mai ales în anumite zile.

Este foarte important să asculţi semnalele transmise de corpul tău, să-i cunoşti carenţele pentru a le putea remedia la timp.

Astfel, un prim pas pentru a-ţi îmbunătăţi digestia este să nu te grăbeşti atunci când mănânci, deoarece poţi să înghiţi o cantitate mai mare de aer care va duce la apariţia senzaţiei de balonare.

Încearcă să nu prelungeşti masa şi să dureze cel puţin 30 de minute. Fiecare bucăţică trebuie s-o mesteci suficient pentru a uşura munca stomacului, susţine Dr Dawn Jackson Blatner, de la Asociaţia Americana a Dieteticienilor.

Uită de băuturi carbogazoase!

Datorită aerului şi gazului din băuturile acidulate se pot crea anumite goluri de aer atât în stomac cât şi la nivelul intestinelor. Poţi să optezi pentru sucurile naturale făcute în casă sau pentru apa plată cu lămâie.

Nici guma de mestecat nu este o alegere bună dacă observi că eşti predispus la balonare, obţinându-se acelaşi efect explicat la băuturile acidulate.

Alimente antibalonare

Aici putem aminti iaurturile, ananasul care vine cu recomandarea să fie consumat mai ales după ce ai avut o masă grea, deoarece susţine şi facilitează digestia. Feniculul, mărarul, chimenul, pătrunjelul ajută procesul digestiv şi oferă o senzaţie de saţietate timp îndelungat.

Nu trebuie să eviţi alimentele bogate în potasiu, pentru că acestea stimulează eliminarea sodiului care se găseşte în exces. Este vorba despre bananele, mango, pepene galben, spanac, ciuperci, peştele, roşiile şi multe altele.

Carbohidraţii reţin apa în organism

Ajută la instalarea senzaţiei de saţietate, însă din păcate facilitează şi retenţia de apă şi balonarea. Pentru a preveni acest aspect, este indicat să consumi, odată cu carbohidraţii, în cazul în care nu poţi să renunţi la ei, salate de fructe sau de legume din abundenţă.

Află care sunt carbohidraţii care te ajută să slăbeşti AICI

Pătrunjelul, diuretic natural

Unul dintre cele mai eficiente alimente care combate cu succes balonarea, facilitează digestia şi ajută corpul să se cureţe mai uşor de toxine este pătrunjelul. Vitaminele A, C, E şi complexul B sunt doar o parte din substanţele nutritive necesare organismului pentru a combate eventualele probleme ce pot să apară în timp.

Poţi să optezi pentru salata de pătrunjel cu zeamă de lămâie, castravete, un pic de ulei de măsline pe care să o consumi simplă sau alături de orice fel de preparat pofteşti.

Scapă de crampe cu iaurt

Probioticele din iaurt ajută flora intestinală şi menţin un tranzit bun. În cazul în care te lupţi cu balonarea, constipaţia sau crampele musculare, mănâncă iaurt natural fără zaharuri şi fructe din comerţ.