Pentru menţinerea sănătăţii creierului şi încetinirea procesului de îmbătrânire, remediile naturale au un efect garantat. Iată câteva alimente care te ajută să-ţi păstrezi memoria tânără.

Lactatele şi legumele

Pentru că îndepărtează senzaţia de oboseală şi măreşte capacitatea de concentrare, vitamina C ar trebui să nu lipsească din alimentaţia ta. Ca să o dobândeşti, mănâncă lactate cu conţinut cât mai redus de grăsimi (brânză de vaci, iaurt), ouă, cereale integrale sau citrice. Legumele cu frunze verzi şi alunele, nucile, afinele ori migdale sunt bogate în antioxidanţi, reduc nivelul colesterolului şi încetinesc deteriorarea funcţiilor cognitive.

Peştele

Este recomandat pentru conţinutul de acizi graşi, care îmbunătăţesc capacitatea de învăţare şi memorare. Grăsimile omega 3, conţinute în carnea şi uleiul de peşte, sunt încorporate în membranele celulelor, făcând ca informaţia transmisă de neuroni să circule cât mai uşor către celule. Aşadar, consumă săptămânal cât mai mult peşte oceanic - cod, ton, sardine.

Soia

Ajută şi ea la o mai bună funcţionare a creierului. Datorită conţinutului bogat de lecitină, consumul acesteia duce la îmbunătăţirea memoriei şi ameliorează problemele sistemului nervos central. De asemenea, laptele de soia şi brânza tofu sunt o sursă importantă de proteine, reuşind să înlocuiască cu succes carnea.

Ciocolata neagră

Conţine antioxidanţi naturali identici cu cei găsiţi în fructe şi legume. Ciocolata îmbunătăţeşte circulaţia sanguină, scade hipertensiunea, protejează vasele de sânge şi celulele nervoase. Atenţie! Consumată în exces, poate dăuna organismului.

Sfat! Mănâncă în fiecare zi câte o banană coaptă! Astfel îţi refaci energia consumată prin efort intelectual.

Ştiai că uleiul de porumb, luat câte o linguriţă dimineaţa şi seara, îţi asigură necesarul de vitamina E, recomandată pentru îmbunătăţirea memoriei?