Aproape 20% din aportul nostru zilnic de apă provine din alimentele solide. În special fructele şi legumele nu trebuie să ne lipsească din alimentaţia zilnică. Pe lângă vitaminele şi mineralele conţinute, ne asigură un plus de hidratare.

Nutriţioniştii ne sfătuiesc să profităm de fructele şi legumele de sezon, deoarece pot fi un ajutor excelent pe timpul verii.

„Pentru o hidratare optimă, recomand să „gândim verde“, adică să avem de 3 ori pe zi, la mesele principale, legume proaspete care apar în acel sezon, asezonate inteligent, în aşa fel încât să putem beneficia la maximum de adevăratul lor potenţial, iar pe post de gustări: fructe proaspete, bine coapte, în cantitate de maxim 200 de grame dacă vorbim de căpşuni, zmeură, afine şi alte fructe de pădure“, a explicat medicul nutriţionist Anamaria Iulian.

Castravetele

Această legumă de vară, care are cel mai mare conţinut de apă (97%) dintre toate alimentele solide, este perfectă în salate. Dacă vrei să profiţi la maximum de puterea sa pentru a te hidrata, prepară-ţi o supă rece de castravete, amestecând feliile cu iaurt degresat, frunze de mentă şi cuburi de gheaţă.

Roşiile

Feliate sau tăiate cubuleţe, roşiile sunt întotdeauna un ingredient de seamă în salate, sosuri şi sendvişuri. Roşiile cherry – dulci şi suculente – pot fi o excelentă gustare şi te menţin hidratat (conţin 94,5% apă). Fă-ţi câteva „frigărui“, înfigând pe scobitori roşii cherry, frunze de busuioc şi bucăţele de brânză.

Ardeiul gras

Fie că este galben, roşu sau verde, ardeiul gras are un conţinut ridicat de apă (între 92 şi 94%). Însă are şi alte beneficii: este o sursă excelentă de vitaminele A şi C, potasiu, acid folic şi fibre alimentare. Ardeii graşi roşii conţin de aproape 11 ori mai mult betacaroten comparativ cu cei verzi.

Pepenele roşu

Acest fruct suculent se numără printre cele mai bogate surse de licopen, un antioxidant care luptă împotriva cancerului. Are un conţinut mare de apă (91,5%) şi te menţine hidratat, mai ales dacă îl incluzi în limonade răcoritoare. Pe lângă procentul mare de apă, pepenele conţine şi multe fibre, iar aceşti doi factori te ajută să previi constipaţia, contribuind la reglarea tranzitului intestinal.

Spanacul

Include frunzele crude de spanac în salatele şi sendvişurile tale, deoarece te ajută să te hidratezi (conţine 91,4% apă). În plus, spanacul este bogat în luteină, potasiu, fibre şi acid folic, iar o cană conţine 15% din necesarul zilnic de vitamina E.

Fructele de pădure

Toate fructele de pădure sunt variante excelente pentru hidratarea organismului. Dacă vrei să te bucuri de beneficiile lor, adaugă afine, căpşuni, zmeură şi mure în smoothie-uri sau amestecă-le cu un iaurt simplu, degresat. De ce sunt atât de speciale? Deoarece conţin mulţi antioxidanţi care ajută la protejarea celulelor.

Broccoli

Această legumă verde conţine o cantitate semnificativă de sulforafan, un compus care accelerează enzimele protectoare ale corpului şi elimină substanţele chimice cauzatoare de cancer. În plus, contribuie la hidratarea organismului, deoarece conţine 91% apă. Leguma este bogată în vitamina C, fibre, calciu şi are puţine calorii.

Iaurtul

Produsele lactate precum iaurtul au un conţinut ridicat de apă. Un iaurt simplu, cu puţine grăsimi, are 89% apă, contribuind la hidratarea organismului. Un pahar cu iaurt nu înseamnă doar un conţinut mare de apă, dar contribuie şi la dezvoltarea bacteriilor bune în stomac.