Dacă nu reuşeşti să adormi seara la o oră rezonabilă, iar insomnia a devenit chinuitoare, e posibil ca alimentele de la cină sau ceea ce ai mâncat cu puţin înainte de ora de culcare să-ţi fure somnul.

Alimentaţia este un combustibil serios şi necesar pentru organismul tău. Însă anumite combinaţii de alimente sau feluri de mâncare va forţa sistemul tău digestiv să lucreze mai mult şi în felul acesta te vei trezi mai obosit decât te-ai culcat.

Iată la ce anume trebuie să ai grijă mai ales seara:

Atenţie la cofeină!

Cofeina este una dintre substanţele cel mai des folosite pentru a activa sistemul nervos central. Aceasta este îndicată să fie consumată sub formă de cafea sau ciocolată dimineaţa mai ales sau maxim până în ora 14 a zilei în curs. Băuturile energizante, prăjiturile cu cremă de ciocolată, ceaiul verde mai ales au un conţinut de cofeină care trebuie administrat cu atenţie.

Mâncărurile procesate

Cel mai adesea acestea conţin aditivi precum glutamatul de monosodiu, care adesea este asociat cu tulburările de somn. Îl poţi găsi cu siguranţă în snakuri, biscuiţi, produse de fast food, mezeluri, cam în toate produsele procesate prezente pe piaţă. Aşadar, dacă vrei să te bucuri de un somn liniştit evită-le pe cât posibil să le consumi înainte de a merge la culcare.

Alcoolul şi mesele copioase

Alcoolul nu are acelaşi efect asupra tuturor, în timp ce pe unii oameni îi ajută să doarmă mai bine, altora le răpeşte şi puţinele clipe de odihnă. Însă mare atenţie deoarece alcoolul nu ar trebui folosit pe post de somnifer. Organismul tău este setat astfel încât să adoarmă singur atunci când sisemul nervos este suprasolicitat.

O altă greşeală pe care o faci este aceea de a sări în timpul zilei peste mesele principale şi să recuperezi seara când ajungi acasă.

Prea multe lichide

Este indicat ca înainte să te bagi la somn cu cel puţin 40 de minute să nu mai consumi lichide deoarece îţi creşti şansele de a te trezi peste noapte pentru a merge la baie. Evită seara consumul de citrice, băuturi acidulate şi apă în exces precum şi alimentele sărate.

Legumele te pot ţine treaz

Alimentele şi mâncărurile picante pot duce la anumite tulburări la nivelul sistemului digestiv, dar şi anumite legume precum fasolea, varza, castraveţii sau usturoiul trebuie evitate a fi consumate la masa de seară.

Legumele cu frunze verzi îţi oferă un puternic stimul diuretic, motiv pentru care te vei vedea nevoit să te trezeşti în toiul nopţii pentru a merge la baie.


Încearcă să respecţi un program bine sabilit al meselor pe parcursul zilei , să te hidratezi corespunzător şi să nu stai prea mult la televizor seara când ajungi acasă.

Nu sări niciodată peste ora 23.00 fără a te băga în pat şi preventiv poţi servi un pahar de lapte cald pentru a te ajuta să dormi mai bine.