Consumul anumitor alimente contribuie la îmbunătăţirea aspectului pielii, părului şi unghiilor. O dietă bogată în fitonutrienţi poate stimula producţia de colagen, reduce inflamaţiile şi aduce beneficii circulaţiei sângelui.

Sarea consumată în exces favorizează apariţia cearcănelor, în timp ce alcoolul deshidratează şi conferă un aspect tern tenului. Aşadar, dacă vrei ca pielea ta să fie catifelată şi elastică, îţi prezentăm câteva dintre obiceiurile alimentele la care ar trebui să renunţi!

Carbohidraţii

Pâinea, dulciurile, pastele, băuturile carbogazoase sau aşa-zisele sucuri naturale favorizează apariţia acneei şi agravează afecţiunea deja existentă. Aceste alimente cresc nivelul zahărului din sânge şi încurajează hormonii să producă sebum în exces, care blochează în cele din urmă porii tenului.

Astfel, dacă eşti un fan al carbohidraţilor, înlocuieşte-i rapid cu proteine, legume şi cereale integrale, adică alimente cu un conţinut minim de zahăr.

Sarea în exces

Consumul de sare în exces este responsabil de apariţia cearcănelor şi a pungilor inestetice de sub ochi. Astfel, sarea provoacă inflamarea ţesuturilor şi tenul capătă un aspect obosit.

În plus, s-a dovedit că sarea iodată, consumată în cantităţi mari, favorizează apariţia acneei. Încercaţi să consumaţi alimente bogate în potasiu şi să diminuaţi consumul de sare.

Alcoolul

Alcoolul, consumat cu moderaţie, poate fi benefic sănătăţii, însă consumul exagerat deshidratează pielea şi favorizează apariţia ridurilor în timp ce tenul capătă o culoare palidă, lipsită de strălucire.

De asemenea, alcoolul privează organismul de vitamina A, un nutrient esenţial pentru refacerea pielii, şi accentuează afecţiuni precum psoriazisul, eczemele, acneea sau rozaceea facială.

Lactate în exces

La fel ca şi alcoolul, prea multe produse lactate pot dăuna tenului. Astfel, studiile arată că laptele favorizează apariţia coşurilor şi a punctelor negre în cazul persoanelor predispuse la acnee.

Cafeaua

Consumul a 2-3 ceşti de cafea pe zi deshidratează şi stimulează organismul să producă mai mult cortizol, hormonul stresului. Cortizolul în exces dăunează pielii, accelerează procesul de îmbătrânire a tenului, subţiază pielea şi provoacă apariţia ridurilor fine.

Zahărul

O alimentaţie bogată în zahăr produce în organism o reacţie numită Millard say glicarea proteinelor, un proces prin care zaharul este captat de proteine, cărora le degradează structura.

Colagenul şi elastina, esenţiale pentru frumuseţea pielii, sunt două dintre proteinele cele mai afectate de zahăr. Ridarea pielii mature este consecinţa diminuării acestor proteine în stratul profund al pielii. La indivizii care consumă zahăr, carbohidraţi sau grăsimi în exces, procesul de îmbătrânire este foarte accelerat.

Sfat

Dacă încerci să ai o dietă sănătoasă, nu scoate din alimentaţie grăsimile sănătoase precum Omega 3 sau acidul linoleic. Aceşti nutrienţi sunt esenţiali pentru a menţine hidratarea tenului.

Cum organismul nu poate produce aceşti nutrienţi de unul singur, include în alimentaţia ta nuci, soia, peşte gras (somon, ton etc), ulei de măsline, avocado, migdale şi nuci de macadamia.