Starea de moleşeală te cuprinde indiferent de momentul zilei? Ştiai că anumite alimente te pot ajuta să capeţi energia de care ai nevoie pentru a încheia ziua cu brio? Iată câteva dintre ele!

Fulgii de ovăz

Pentru a fi în formă încă din zorii zilei, te sfătuim să consumi un bol de cereale la micul dejun. Datorită carbohidraţilor şi vitaminelor din conţinutul acestora, organismul tău va primi doza de energie necesară pentru prima parte a zilei.

Fulgii de ovăz sunt varianta ideală pentru micul dejun şi pot fi consumaţi alături de fructe, fructe uscate sau iaurt. În plus, pot completa aportului zilnic de vitamine şi minerale.

Polenul

Polenul face parte din categoria ,,super-alimentelor''. Astfel, curele cu polen se pot dovedi a fi benefice pentru persoanele obosite, fără energie şi care nu au poftă de mâncare, precum şi în caz de surmenaj. Polenul reprezintă un excelent supliment pentru copii, sportivi sau femei gravide.

Durata unei cure variază între una şi trei luni. Unii terapeuţi consideră totuşi că o cură de o luna pe an aduce prea puţine beneficii. Pentru păstrarea unei forme fizice bune şi limitarea episoadelor de oboseală, se recomandă, cu titlu preventiv, fie o cură de o luna la începutul fiecărui anotimp, fie două cure de către trei luni, una înainte de venirea primăverii şi una la sfârşitul toamnei.

Cum se administrează? Granulele de polen uscat pot fi pur şi simplu mestecate, simple sau amestecate cu miere sau iaurt. Dar cei mai mulţi oameni, cărora le displace gustul lor amar cu iz de fan sau iarbă uscată, preferă să îl dilueza în lapte sau apă şi să adauge puţină miere. Indiferent de modul în care îl preferaţi, nu uitaţi să îl consumaţi cu regularitate pentru beneficii maxime.

Cacao

Înainte de a vorbi despre calităţile pudrei de cacao, trebuie menţionat faptul că ciocolata nu dispune de aceleaşi proprietăţi, fiind un aliment transformat.

În schimb, pudra de cacao pură şi cu gust amar este un aliment cu puternice proprietăţi medicinale, care stimulează şi echilibrează sistemul nervos. De asemenea, consumul regulat de cacao îmbunătăţeşte memoria.

Spirulina

Această algă dispune de proprietăţi aproape miraculoase pentru sănătate, având valori nutriţionale numeroase şi complete.

Spirulina este o sursă foarte bogată de minerale (fier, magneziu, calciu, fosfor, potasiu, seleniu, sodiu, crom) şi de proteine vegetale. Are în componenţă şi acizi graşi esenţiali (printre care se numără şi Omega 6), precum şi numeroase vitamine: A, B1, B2, B3, B6, B8, B12, D, K, E. Ele ajută la protecţia creierului şi la detoxificarea ficatului şi a rinichilor. Spirulina este bogată în betacaroten, clorofilă (ajută la o mai bună absorbţie a fierului în sânge) şi fitocianină (care stimulează imunitatea).

Avocado

Acizii graşi sănătoşi din compoziţia fructului de avocado diminuează inflamaţiile care provoacă oboseala, precum şi cauzele acestora.

Bananele

Conţin o cantitata însemnată de potasiu, de care organismul are nevoie pentru a transformă zahărul în energie. Sunt bogate în substanţe nutritive importante precum vitaminele din grupa B, vitamina C, acizii graşi omega 3 şi omega 6; conţin fibre şi carbohidraţi - care combat oboseală şi deshidratarea.

În plus, zaharoză, fructoza şi glucoză din banane ajută, de asemenea, la creşterea rapidă a nivelului de energie.