Să te alimentezi corect poate fi o provocare. Mai ales la început de primăvară, când trebuie să-ţi întăreşti sistemul imunitar şi să-ţi ridici moralul. Daca stii sa alegi alimente care iti dau energie, te poţi hrăni sănătos şi poţi aduce un plus stării de bine.

Iată câteva exemple de alimente care îţi dau energie, accelerează metabolismul şi îmbunătăţesc memoria:

Nucile binedispun

Primul superaliment din listă este nuca, fructul-desert bogat în triptofan, un aminoacid de care corpul are nevoie pentru a stimula eliberarea de serotonină.

Cercetătorii spanioli au descoperit că iubitorii de nuci au un nivel mai mare de serotonină în corp. Dar ce este serotonina, de fapt?

Apelăm la definiţia ştiinţifică: serotonina, un neurotransmiţător prezent în variate organe incluzând sistemul nervos central, are un rol important în apariţia depresiei şi a anxietăţii, din cauza dereglărilor chimice pe care le produce.

Cu alte cuvinte, serotonina pune depresia pe fugă şi te face fericit. De asemenea, te ajută să memorezi mai repede şi pentru mai mult timp informaţiile.

Mai mult decât atât, nucile sunt digerate de organism mai încet, iar acest lucru contribuie la menţinerea unei stări bune de spirit pentru o perioadă mai lungă de timp.

Sparanghelul îţi redă puterile

Are aspect de suliţă şi este o sursă excelentă de acid folic şi de vitamine din complexul B.

„Acidul folic este important pentru sinteza de neurotransmiţători: dopamină, serotonină şi noradrenalină“, spune medicul psihiatru David Mischoulon, de la Şcoala Medicală Harvard.

Specialistul adaugă că toate cele trei neurotransmiţătoare sunt esenţiale pentru starea de spirit.

Usturoiul de primăvară subţiază silueta

Un alt superaliment de care poţi profita în acest sezon este usturoiul proaspăt. Usturoiul conţine alicină, compusul care dă şi mirosul înţepător de usturoi.

Alicina contribuie la instalarea rapidă a senzaţiei de saţietate în creier şi, astfel, te salvează de la mâncatul în exces, este de părere dieteticianul american Tara Gidus.

Usturoiul de primăvară are acţiune mai blândă, gustul său este uşor dulceag şi poate completa aromele unei salate sănătoase cu multe vegetale.

Fasolea, sursă importantă de fibre

Atunci când ţii o dietă, încearcă să introduci în meniu şi fasolea, recomandă medicul specialist Joseph Colella, de la Spitalul „Magee-Womens“, din Pittsburgh (SUA).

„Corpul tău trebuie să lucreze la digerarea boabelor de fasole, pentru a obţine fibrele alimentare“, explică medicul Colella. Astfel, în timpul procesului de digestie se consumă multă energie, deci calorii.

În plus, proteinele din legume transmit mesajul „eu sunt mulţumit“ către creier, acolo unde este centrul care răspunde de senzaţia de foame.

Printre acele alimente care iti dau energie se afla si spanacul

Aceste frunze gustoase reprezintă o sursă de fier nemaipomenită pentru organism. Spanacul se recomandă a fi mâncat în cantităţi mai mari celor care nu consumă carne, pentru că fierul din spanac măreşte capacitatea celulelor roşii din sânge de a alimenta muşchii cu oxigen şi, deci, le dă mai multă energie.

Consumă o ceaşcă de spanac fiert pe zi şi vei vedea că cele 30 de minute de mişcare pe zi nu ţi se vor mai părea o corvoadă.

Anghinarea e bogată în magneziu

Un alt aliment excelent pe care ar trebui să-l consumăm în acest sezon este anghinarea. Este o sursă bogată de magneziu, mineralul vital pentru mai mult de 300 de reacţii biochimice din organism, care sunt responsabile cu furnizarea de energie.

„Dacă ai carenţă de magneziu, muşchii tăi vor fi nevoiţi să lucreze mai mult şi te vor obosi mai repede“, spune omul de ştiinţă american Forrest Nielsen.

O anghinare de mărime medie furnizează aproximativ 77 de miligrame de magneziu şi are doar 60 de calorii. Doza zilnică recomandată de magneziu este 320 de miligrame.