O bună parte din zi o petrecem în faţa calculatorului sau a telefonului mobil, iar seara ne relaxăm în faţa ecranului televizorului. Toate aceste obiceiuri, ce au ajuns să facă parte din rutina zilnică, duc în timp la apariţia tulburărilor de vedere.

Există, însă, alimente care, prin aportul lor nutritiv, ne ajută să avem ochi mai sănătoşi, iar printre acestea se numără cele bogate în vitamina A şi zinc. Iată care acestea!

Alimente care îmbunătăţesc vederea: legumele verzi

Legumele verzi reprezintă o sursă bogată de luteină, un nutrient esenţial pentru sănătatea ochilor. Varza Kale este, de altfel, cea mai bogată sursă de luteină, adică 11.4 miligrame la 100 de grane.

Un consum constant de varză Kale are numeroase beneficii asupra ochilor deoarece conţin carotenoizi, luteină şi zeaxantină, trei compuşi necesari pentru o vedere bună. În plus, luteina şi zeaxantina protejează ochii de efectele nocive ale razelor ultraviolete.

Spanacul conţine, de asemenea, luteină (7.7 miligrame per 100 grame) şi zeaxantină, două substanţe nutritive care acţionează ca antioxidanţi la nivelul ochilor.

Astfel, un consum constant de spanac reduce cu 23% riscul de a suferi de afecţiuni oculare precum degenerescenţa maculară (provoacă distrugerea vederii centrale) sau cataractă. Surse importante în aceşti antioxidanţi sunt şi salata, varza, broccoli şi varza de Bruxelles.

Alimente care îmbunătăţesc vederea: fructe şi legume colorate

Retina are nevoie de vitamina A pentru a avea o vedere bună. Astfel, consumă fructe şi legume cât mai colorate precum morcovi, cartofi dulci, mango, papaya, adică surse bogate de betacaroten, un nutrient pe care organismul îl transformă în vitamina A.

Această vitamină se mai găseşte în brânză, ouă, lapte, iaurt, iar doza minimă recomandată este de 0,8 miligrame. Portocalele şi ardeii roşii conţin, de asemenea, zeaxantină, un pigment care se găseşte în mari concentraţii în retină.

Alimente care îmbunătăţesc vederea: alimente bogate în zinc

Cele mai bune surse de zinc sunt carnea slabă, cerealele integrale, seminţele, stridiile şi sardinele. Doza zilnică de zinc recomandată este de 10 miligrame.

Astfel, 120 de grame de sardine furnizează 2,6 miligrame de zinc, o porţie de cereale integrale 0,7 miligrame de zinc, iar un pumn de caju 2 miligrame.

Alimente care îmbunătăţesc vederea: fructele de pădure

Afinele şi murele conţin un pigment care protejează celulele retinei împotriva îmbătrânirii premature şi a efectelor nocive ale razelor ultraviolete.

Alimente care îmbunătăţesc vederea: acizi graşi Omega-3

Peştele este bogat în acizi graşi Omega-3, substanţe nutritive esenţiale pentru menţinerea retinei sănătoase. Studiile arată că persoanele care consumă peşte în mod constant, îşi reduc riscul de a suferi de degenerescenţă maculară (o afecţiune care duce în timp la orbire) cu până la 37%, spre deosebire de cei care nu includ în dieta zilnică acizi graşi Omega-3.