Vitamina D este foarte importantă pentru oase şi nu numai. Studii recente au arătat că protejează împotriva răcelilor şi este un puternic inamic al depresiei.

A lăsa razele soarelui să te încălzească este cea mai bună sursă de vitamina D. Însă sunt oameni care nu se înţeleg prea bine cu soarele sau pur şi simplu nu absorb la fel de bine vitamina D. Aşadar, este important să îţi asiguri doza necesară de vitamina D. Iată, deci, alimente care conţin vitamina D, pe care să le consumi pentru a-ţi lua doza optimă de vitamină.

Alimente care conţin vitamina D – peştele gras este o sursă excelentă de vitamina D

Somonul, tonul, ţiparul, păstrăvul şi macroul sunt doar câteva specii dintre peştii graşi, care conţin vitamina D. 600 de unităţi internaţionale de vitamina D sunt recomandate, iar fileul de somon conţine 450 de unităţi. Tonul sau sardinele la conservă conţin doze mari de vitamina D şi sunt mult mai ieftine decât peştele proaspăt.

Alimente care conţin vitamina D – ciupercile crescute la ultraviolete

La fel ca oamenii, ciupercile au capacitatea de a produce vitamina D, când sunt expuse la lumină ultravioletă. Ciupercile, din păcate, sunt crescute în întuneric şi nu conţin vitamina. Dar, unele ciuperci sunt crescute la lumină ultravioletă pentru a capta vitamina D. deci, caută ciupercile crescute în lumină pentru a obţine vitamina D, mai ales dacă eşti vegetariană.

Alimente care conţin vitamina D – lapte

În general, laptele de vacă este o bună sursă de vitamina D, dar nu toate tipurile de lapte din comerţ conţin vitamina D, deci trebuie verificat. Un pahar de lapte conţine cam 100 de unităţi de vitamina D. Chiar şi laptele de soia sau orez poate conţine vitamina D, dar e bine de verificat.

Alimente care conţin vitamina D – suc de portocale

În general, cam toate soiurile de portocale conţin vitamina D, aşa că un pahar de suc asigură 100 de unităţi de vitamina D. în plus, sucul de portocale îţi dă energia necesară pentru o zi încărcată.

Alimente care conţin vitamina D – gălbenuşul de ou

Dacă îţi plac omlete şi ouăle ochiuri, trebuie să ştii că gălbenuşul de ou este o sursă excelentă de vitamina D. un gălbenuş de ou conţine în jur de 40 de unităţi de vitamina D, dar nu încerca să iei doza de vitamina D doar din ouă, acestea conţin şi un nivel ridicat de colesterol.

Alimente care conţin vitamina D – cereale

Dacă îţi place ronţăiala, cerealele sunt o alegere excelentă pentru a lua vitamina D la micul dejun. Şi dacă le combini cu lapte şi un pahar de suc de portocale ai deja 200 de unităţi de vitamina D doar la masa de dimineaţă.

Alimente care conţin vitamina D – ficatul de vită

O bună sursă de vitamina D este şi ficatul de vită. În plus, acesta conţine fier, vitamina A şi multe proteine de care ai nevoie. O porţie conţine 50 de unităţi de vitamina D, dar trebuie să ai grijă că ficatul de vită conţine mult colesterol.

Alimente care conţin vitamina D – ulei din ficatul de cod

Dacă vrei într-adevăr un bust de vitamina D, uleiul din ficatul de cod este o sursă excelentă de vitamina D, o lingură din acest ulei conţine 1,300 de unităţi de vitamina D, deci dublu faţă de doza zilnică recomandată. Oricum, nu este nicio problemă să iei o doză mai mare ca adult, la copil nu este recomandat, totuşi, să se depăşească 1,000 de unităţi.