Ceea ce pui în farfurie contează atât pentru menţinerea sănătăţii organismului şi a siluetei, cât şi a frumuseţii exterioare.

Pentru a avea un păr frumos şi sănătos nu este suficient să îl îngrijeşti în mod corespunzător, este necesar să îi oferi nutrienţii necesari care îl ajută să crească mai repede, să fie rezistent şi strălucitor. Aşadar, iată ce alimente să incluzi în dieta ta!

Somonul

Somonul este un aliment pe care nu ar trebui să îl excluzi din dietă. Bogat în acizi graşi Omega 3, somonul conţine, de asemenea, vitamina B12 şi fier, necesare pentru un păr sănătos.

Legumele cu frunze închise

Spanacul, broccoli şi sfecla sunt surse excelente de vitamina A şi vitamina C, de care are nevoie organismul tău pentru a produce sebum. Această substanţă uleioasă produsă de foliculul de păr este balsamul natural al părului. “Nu poţi avea un scalp şi, implicit, un păr sănătos, în lipsa sebumului. Dacă scalpul este uscat, părul tău va deveni aspru şi lipsit de strălucire.”, afirmă doctorul Alan Bauman de la Grupul Medicam Bauman din Florida.

Fasolea şi lintea

Atât fasolea boabe, cât şi lintea ar trebui să facă parte din dieta de îngrijire a părului. Pe lângă faptul că sunt bogate în proteine care au un rol important în creşterea părului, acestea sunt surse importante de fier, zinc şi biotină.

Nucile braziliene

Nucile braziliene sunt una dintre cele mai bune surse de selenium, un mineral important pentru sănătatea scalpului. Pe de altă parte, nucile conţin acidul alfa linoleic care hidratează părul. De asemenea, ele sunt bogate în zinc. În lipsa acestui mineral, vârfurile se pot despica, aşadar consumă în mod regulat nuci.

Ouăle

Când vine vorba de sănătatea părului, nu are importanţă dacă îţi plac ouăle prăjite, omleta sau ouăle fierte. Important este să le incluzi în dieta ta, întrucât sunt una dintre cele mai bune surse de proteine şi conţin biotină şi vitamina E, importante pentru sănătatea podoabei capilare.