O dieta echilibrata trebuie sa fie formata din alimente cu un continut important de minerale, vitamine, acizi grasi esentiali. Iata ce alimente bogate in potasiu nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu!

Categoria de alimente bogate in potasiu reprezinta o parte esentiala a oricarui program alimentar, fie ca vorbim despre cura de slabire sau despre un regim – parte dintr-un tratament complex impotriva unei afectiuni.

Mineralele, cum este si potasiu, ajuta la reglarea nivelului de fluide in corp, contribuie la detoxificarea organismului si aduc efecte pozitive asupra sistemelor corpului, cum este sistemul nervos.

Potasiul ajuta organismul sa transforme zaharul din sange in energie potrivita pentru a fi stocata in muschi si ficat. Acest mineral este un diuretic natural, care ajuta la inlaturarea toxinelor din corp.

Ce se intampla in corp daca ai un nivel echilibrat de potasiu

Studiile clinice sugereaza ca cei care consuma suficient potasiu prin dieta nu au probleme cu tensiunea arteriala marita. Daca ne referim la legume, sfecla este cea mai bogata in potasiu, si este indicat a fi consumata ca atare. Prelucrata termic, aceasta leguma isi pierde din nutrienti.

Doza zilnica recomandata pe zi este de 3.500 mg pe zi, atat la barbati, cat si la femei. Mineralul se gaseste intr-o marte varietate de alimente, fructe si legume.

Daca medicul recomanda administrarea de suplimente cu potasiu, este bine de stiut ca acestea se iau in timpul mesei, pentru a nu irita stomacul.

Surse de alimente bogate in potasiu – banane

Bananele reduc presiunea sangelui multumita potasiului din compozitie. Un fruct de marime medie contine aproximativ 420 de miligrame de potasiu, mineral care are un rol crucial in sustinerea activitatii inimii. De asemenea, potasiul din banane iti protejeaza muschii si previne aparitia crampelor, in timp ce carbohidratii continuti de aceste fructe iti furnizeaza suficienta energie pentru a face fata unui antrenament solicitant.

Cartofii dulci

Cartofii portocalii au o cantitate suficienta de potasiu, peste 550 mg la 100 de grame.

Spanacul

Spanacul consumat sub forma de salata sau in alta maniera, dar crud, contine, de asemenea, o cantitate mare de potasiu, 558 mg la suta de grame.

Morcovii, varza, conopida

Unele dintre cele mai bogate legume in potasiu sunt morcovii, varza si conopida. Daca sunt consumate cat mai des, in stare proaspata, acestea iti pot oferi doza zilnica de potasiu ca sa-ti fie bine si sa te mentii in forma.

Pestele

Un alt aliment bogat in potasiu este pestele, in special somonul, somonul roz, codul si macroul.

Alte surse bune de potasiu

Carnea de porc si cea de miel contin in jur de 350 mg de potasiu la suta de grame, in timp ce carnea de pui contine doar 250 mg de potasiu la suta de grame.

Portocalele si sucul de portocale au o concentratie mare de potasiu.

Citeste mai multe despre alimente bogate in potasiu!