Cu deficitul de magneziu se confrunta atat femeile, cat si barbatii. Durerile persistente de cap pot anunta un nivel scazut din acest mineral. Solutia: consuma des alimente bogate in magneziu.

O cantitate insuficienta de magneziu in corp duce la slabirea sistemului imunitar si poate predispune la aparitia multor boli, printre care afectiunile cardiace. Mai mult decat atat, carentele de magneziu pot determina instalarea depresiei in corp.

Ce beneficii au pentru sanatate

Cand vine vorba despre starea generala de bine, trebuie sa luam in considerare, pe langa tratarea eventualelor boli, si posibilele carente din corp. Magneziul intareste sistemul imunitar, poate preveni aparitia tumorilor canceroase, inbunatateste sanatatea sistemului cardiac, prevenind riscurile unui stop cardiac. Mai mult decat atat, daca iei doza zilnica recomandata de magneziu, riscurile sa suferi de diabet scad cu pana la 33%. Magneziul este aliatul perfect daca te lupti cu depresia sau te agaseaza durerile cumplite de cap.

Alimente bogate in magneziu – cele mai hranitoare

Ciocolata amaruie

Unul dintre putinele dulciuri pe care le poti consuma chiar si atunci cand tii dieta, ciocolata neagra iti poate aduce o bucurie si mai mare. Este vorba despre continutul ridicat de magneziu. Un patratel de ciocolata asigura 24% din doza zilnica recomandata. Combinata cu fructe proaspete, ciocolata amaruie poate fi desertul ideal.

Fructe: banane, capsuni, mure, grepfrut

In medie, o banana contine aproximativ 27 de miligrame de magneziu. Acest mineral este de ajutor cand ai nevoie sa reduci nivelul de stres si tulburarile de somn. Aceste fructe delicioase sunt renumite ca intaresc oasele si imbunatatesc sanatatea inimii. Pe lista fructelor care-ti pot adauga magneziu in dieta se mai afla si capsunile, murele si grapefrutul.

Nuci si seminte

Consuma o jumatate de cana de seminte de dovleac si beneficiezi de doza zilnica recomandata de magneziu. Printre principalii furnizori de magneziu din aceasta categorie se mai numara migdalele, semintele de floarea soarelui, nucile pecan, seminte de in si nucile braziliene. Adauga nucile tale preferate in meniul zilnic pentru a-ti asigura un plus de energie si vitamine!

Peste

Suplimentar cantitatii importante de vitamina D si acizi Omega-3, pestii precum macroul, somonul sau tonul furnizeaza corpului si un mare plus de magneziu. Incearca sa incluzi pestele in meniul tau macar o data pe saptamana!

Avocado

Avocado-ul este unul dintre cele mai sanatoase fructe, pentru ca, pe langa multimea de vitamine si substante nutritive din compozitie, acesta contine si magneziu. Daca pui o jumatate de avocado in salata sau in sandvisul tau, vei obtine 15% din doza zilnica de magneziu.

Bine de stiut!

Necesarul zilnic de magneziu pentru un adult cu varsta intre 19 si 30 de ani este de aproximativ 300 miligrame pe zi. Intre 30 si 50 de ani, un adult are nevoie de peste 310-320 de miligrame pe zi.

Citeste mai multe despre alimente bogate in magneziu:

Ai lipsa de magneziu? Mananca mult peste!

Cât de necesar este magneziul?