Vitamina B9 sau acidul folic permite organismului îndeplinirea mai multor funcţii importante, inclusiv sinteza ADN-ului, creşterea celulelor roşii din sânge şi prevenirea anemiei în cazul adulţilor.

Acidul folic previne formarea malformaţiilor fetale, boala Alzheimer, precum şi mai multe tipuri de cancer. Iată ce alimente poţi consuma pentru a-ţi asigura necesarul zilnic de acid folic!

Alimente bogate în acid folic: morcovii

Un pumn de morcovi cruzi îţi asigură 5% din necesarul zilnic de acid folic. Îî poţi consuma cruzi sau adăuga în diverse salate.

Alimente bogate în acid folic: porumbul

Porumbul este o legumă populară, prezentă aproape în orice casă. Astfel, o cană de porumb fiert îţi asigură 20% din necesarul zilnic recomandat de acid folic.

Alimente bogate în acid folic: ţelina

Ţelina este un aliment benefic împotriva pietrelor la rinichi, precum şi o sursă preţioasă de acid folic. Astfel, o cană de ţelină îţi va asigura 8% din necesarul zilnic recomandat de acid folic.

Alimente bogate în acid folic: avocado

Poate cel mai iubit fruct al momentului, avocado asigură până la 22% din necesarul zilnic de acid folic.

Alimente bogate în acid folic: varza de Bruxelles

Varza de Bruxelles este una dintre cele mai bogate surse de acid folic, iar 100 de grame din această legumă reprezintă aproximativ 22% din necesarul zilnic.

Alimente bogate în acid folic: sparanghel

Fără îndoială, sparanghelul este cea mai bogată sursă de acid folic din întreg regnul vegetal şi acoperă 65% din nevoile zilnice ale organismului.

Alte alimente bogate în acid folic:

- varza
- spanacul
- citricele
- fasolea, mazărea şi lintea
- seminţele şi nucile
- conopida
- sfecla
- dovleacul.