Alimentaţia bogată în dulciuri şi fast-food creşte aciditatea în corp, afectând imunitatea şi crescând riscul de apariţie a obezităţii, bolilor de inimă sau cancer. Pentru a inversa procesul, prin alcalinizare, este nevoie de o dietă potrivită.

Hrişca

Este bogată în proteine, vitamine, fier. Hrişca este cunoscută şi pentru faptul că îţi dă energie, previne diabetul, cancerul şi îmbunătăţeşte sănătatea inimii.

Uleiul de măsline

Acest tip de ulei este cunoscut pentru faptul că reduce riscul de afecţiuni cardiovasculare, datorită antioxindaţilor, a vitaminei E şi a acizilor graşi mononesaturaţi pe care-i conferă. Acestea normalizează şi glicemia, ceea ce te ajută să ţii la distanţă o boală gravă precum diabetul zaharat.

Seminţele de in

Acestea sunt o sursă bună de vitamina E, antioxidanţi, fibre. Menţin inima sănătoasă, previn apariţia inflamaţiilor sau le stopează evoluţia, dacă ele există deja. Încă un atu al consumului de seminţe de in este acela că reduce intensitatea bufeurilor la menopauză.

Bananele

Fructele în general au efect alcalinizant. Dintre ele, bananele conţin fibre, vitamine din complexul B, magneziu, potasiu şi previn apariţia cancerului, a bolilor de inimă, digestive. Acestea îmbunătăţesc digestia şi accelerează metabolismul.

Migdalele

Cresc masa musculară, ceea ce duce la scăderea nivelului de colesterol şi la arderea grăsimilor.

Broccoli

Mănâncă mai des broccoli pentru a reduce aciditatea în corp. Abundă de vitamine (C, B6, K), fier, potasiu. Reduc nivelul colesterolului, previn osteoporoza şi bolile cardiace.

Lămâile

Aciditatea te poate aduce în situaţia de a suferi de constipaţie, hipertensiune, pietre la rinichi. Lămâile, mai ales sucul lor, te ajută să le ocoleşti aducându-ţi un plus de vitamina A, calciu, zinc, vitamina C.