Temperaturile crescute ne îndeamnă să facem unele schimbări în alimentaţie. Cu toate că suntem tentaţi să consumăm mai des acum produse precum îngheţată şi răcoritoare, este bine să nu exagerăm, pentru a nu ajunge la dezechilibre.

Din cauza modificărilor necesare pentru ca organismul să îşi regleze temperatura, în corp se produc schimbări ce duc la pierderi de apă sau săruri minerale, care trebuie compensate printr-o alimentaţie adecvată.

Deşi putem observa, în această perioadă, o scădere a poftei de mâncare, necesarul energetic nu este mai scăzut vara. Avem, în schimb, nevoie de un aport mai mare de lichide, de vitamine şi minerale.

5 mese pe zi

Pentru că vara, există un risc mai mare de apariţie a căderilor de calciu şi de glicemie, ai grijă să iei cele 3 mese principale şi 2-3 gustări. O altă variantă este să mănânci puţin şi des: 4-5 porţii mai mici, consumate la un interval de 3-4 ore.

Mizează din plin pe fructele şi legumele de sezon

Roşii, castraveţi, dovlecei, pepene, caise - toate sunt hidratante şi ne oferă vitaminele şi mineralele de care avem nevoie. Antioxidanţii din fructele şi legumele colorate oferă protecţie pielii faţă de efectele nocive ale razelor soarelui. Campioane la cantitatea de antioxidanţi conţinuţi sunt fructele de pădure.

Adoptă meniuri uşoare

Potrivite pentru micul-dejun sunt ouăle fierte, cerealele integrale, iaurtul, brânza proaspătă de vaci, pentru prânz, supele şi ciorbele de legume cu zarzavaturi, carnea de pui, de vită şi peştele, orezul cu legume, mâncarea de păstăi, iar pentru cină, salatele în diverse combinaţii (roşii şi mozzarella, orientală, cu iaurt şi castraveţi etc.), peştele cu garnitură de legume.

Sunt de evitat alimentele bogate în grăsimi şi prăjelile

Au multe calorii şi, în plus, au un efect termic (cresc uşor temperatura corpului). De asemenea, ai grijă şi la sursele de sare (mezeluri, brânzeturi fermentate), pentru că favorizează retenţia de apă.