Ţi s-a întâmplat ca, imediat după masă, să simţi că-ţi explodează stomacul, deşi ai mâncat foarte puţin? Iată ce alimente să consumi pentru a evita balonarea!

citeşte şi

Colon iritabil? Se poate trata!

Senzaţia de stomac foarte plin şi un abdomen umflat şi dureros sunt semnele balonării. Balonarea este semnalul de alarmă pe care-l trage organismul pentru a ne atenţiona că facem greşeli de alimentaţie.

Alimente şi obiceiuri nesănătoase

Dacă obişnuieşti să mănânci repede, să nu mesteci cum trebuie mâncarea şi să bei apă carbogazoasă în timpul mesei, te vei balona chiar dacă vei consuma alimente care, teoretic, nu produc balonare. Sunt persoane care nu pot digera corect diverse tipuri de alimente, şi atunci digestia este dificilă, se acumulează gaze din cauza fermentaţiei. Identifică acele alimente şi elimină-le din meniu.

Unele alimente, precum mazărea şi fasolea, declanşează balonarea indiferent de cantitatea consumată. Produsele din ciocolată, cafea şi grăsimile produc spasme la nivelul tractului digestiv. Nu consuma la aceeaşi masă legume crude combinate cu fructe.

Cum poţi evita problema

Consumă minimum doi litri de apă pe zi, iar în zilele caniculare, în care apa se elimină şi prin transpiraţie, măreşte cantitatea de apă. Renunţă la băuturile carbogazoase şi la mâncarea tip fast-food, cartofi prăjiţi, tocături, maioneza, brânzeturi grase, mezeluri şi siesta de după masă. Fă mişcare după ce mănânci (regula de aur a celor 10.000 de paşi) pentru a stimula tranzitul intestinal. Bea apă la sfârşitul mesei. Regimul de trei mese principale şi două gustări pe zi este foarte sănătos şi, dacă alimentele consumate sunt combinate corect şi în cantităţi normale, nu te teme că ai să te îngraşi. Consumă alimente bogate în fibre: legume, fructe, fulgi de cereale.