Sa mananci multe fructe si legume si sa renunti la carne, produse procesate si cele care contin alergeni poate fi cea mai buna alegere pe care o poti face pentru sanatatea ta. Mai ales cand vine vorba despre alergenii din dieta. Ce ar trebui sa stii despre acestia?

Alergenii din dieta se pot defini ca oricare substante care produc reactii adverse in corp. Acestia variaza de la o persoana la alta, dar cel mai des intalniti sunt alergenii din oua, soia, faina (gluten) si lactate. Asta nu inseamna ca trebuie sa iti shimbi radical stilul alimentar si sa devii raw vegan, ci poti sa urmezi principiile unor diete mai putin restrictiv. Alimentatia vegetariana sau vegana reprezinta alternative benefice, mai prietenoase, nu doar daca ne referim la gatit, ci si la sanatate. Mai precis, adoptand un regim vegetarian, de exemplu, poti scapa de kilogramele in plus, poti tine sub control simptomele diabetului zaharat si reduce nivelul colesterolului „rau“.

Mai mult, daca alegi sa urmezi dieta Paleo sau cea vegana, vei beneficia si de o reducere a indicelui glicemic, pentru ca produsele permise in aceasta dieta au un continut scazut de zahar, faina si carbohidrati rafinati, precum produsele de patiserie.

Dieta Paleo si cea vegana contribuie la scaderea indicelui glicemic, pentru ca lista alimentelor permise in dieta este saraca in produse cu zahar, faina si carbohidrati.

O alimentatie bogata in legume si fructe este, de asemenea, bogata in carbohidrati. De fapt, „phyto“ se refera la plante, iar fitonutrientii sunt substante chimice care protejeaza plantele de germeni, fungi si alti daunatori. In plus, fitonutrientii pot proteja corpului de boli.

De regula, o alimentatie cu un continut mare de fitonutrienti contine produse sarace in pesticide, antibiotice si hormoni. Ca sa nu mai vorbim ca produsele modificate genetic „GMO“ nu trebuie sa existe in dieta.

Conteaza foarte mult modul cum reactioneaza corpul cand primeste anumite produse, pentru ca reactiile sunt diferite de la caz la caz. in timp ce urmeaza principiile unei diete, lucrurile stau diferit. Important este sa stii care pot fi reactiile adverse

Laptele si produsele lactate

Potrivit medicului Amy Shah, de la Universitatea din Columbia, produsele lactate pot cauza inflamatii in organism. Unii pot tolera anumite lactate mai bine decat pe altele, dar sunt persoane care e mai bine sa nu consume deloc acest tip de hrana. Eventual, daca nu au probleme cu soia, sa bea lichide pe baza de soia. Lactatele pot dauna celor care nu le pot tolera, de exemplu pot contribui la aparitia obezitatii, a diabetului, bolilor cardiace si a cancerului.

Painea si produsele din cereale

Specialistii spun ca cerealele integrale au si dezavantaje, nu aduc doar beneficii corpului. Acestea pot creste nivelul de zahar din sange si, astfel, pot reduce rezistenta sistemului imunitar. Glutenul din cereale produce inflamatii, tulburari digestive si chiar duce la obezitate, daca ai intoleranta la gluten, insa consumi acest tip de aliment.

Carnea si produsele din carne

O masa care contine carne, lactate sau branzeturi si oua poate favoriza declansarea inflamatiilor in corp, reactii care pot aparea la doar cateva ore in corp. Acest lucru duce la rigidizarea, in timp, a arterelor. Inflamatiile se pot manifesta sub foma unor reactii locale care produc roseata, caldura, tumefiere si durere, ca urmare a infectiei, iritare si eczeme. Aceste inflamatii pot fi interne sau externe. Un raspuns inflamator poate veni in multe forme, de exemplu pot aparea, dureri de stomac, cosuri sau eruptii cutanate.