O oră de jogging pe săptămână poate prelungi speranţa de viaţă cu până la 6 ani, potrivit unui studiu realizat în Danemarca.

Cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga au ajuns la concluzia că o alergare uşoară este chiar mai bună decât orice alt gen de antrenament dur.

Potrivit acestora, alergarea într-un ritm scăzut sau mediu timp de o oră sau două pe săptămână poate mări durata de viaţă a bărbaţilor cu 6,2 ani, iar pe cea a femeilor cu 5,6 ani.

Cercetarea a fost efectuată pe un număr de 20.000 de bărbaţi şi femei cu vârste cuprinse între 20 şi 93 de ani.

În plus, joggingul are numeroase alte beneficii asupra sănătăţii: îmbunătăţeşte asimilarea de oxigen şi funcţia cardiacă, reduce tensiunea arterială, previne obezitatea şi contribuie la crearea unei stări psihice mai bune.

Reduce durerile articulare

De asemenea, alergarea este o bună modalitate de a-ţi proteja genunchii, fiind chiar recomandată în cazul persoanelor care au probleme cu articulaţiile.

Adulţii care aleargă în mod regulat suferă de dureri la genunchi cu 25% mai puţin decât alte persoane, care se feresc de astfel de exerciţii solicitante. Mai mult, amatorii de jogging pot reduce riscul apariţiei osteoartritei, în special cea a şoldurilor şi a genunchilor, potrivit unui studiu publicat în revista "Arthritis Research and Therapy".

30 de minute de jogging te ajută să arzi în jur de 450 de calorii

Efectuat în mod constant, joggingul creşte forţa şi rezistenţa picioarelor şi arde depozitele de grăsime.

Pentru că jogging-ul are efecte vizibile în partea inferioară a corpului, se recomandă combinarea acestui sport cu altele, precum înot, tenis sau ciclism.

Înotul este un excelent exerciţiu fizic, deoarece pune în mişcare întreaga musculatură a corpului. În funcţie de ritmul susţinut în timpul înotului, poţi arde până la 360 de calorii într-o jumătate de oră.

Te aşteptăm la crosul Click! Sănătate!

Vino duminică, 20 octombrie, la cea de-a V-a ediţie a Crosului Click! Sănătate şi ai ocazia de a alerga alături de Andreea Răducan, fosta gimnastă, dar şi Florentina Opriş, realizatoarea TV.

Startul la cros se va da la ora 10.00, iar traseul, de 3,9 kilometri, porneşte din piaţa Charles de Gaulle, piaţa Arcului de Triumf şi se continuă pe bulevardul Kiseleff şi bulevardul Aviatorilor.

Te aşteptăm să te înscrii începând cu ora 08.00 în piaţa Charles de Gaulle, la intrarea în parcul Herăstrău din Bucureşti.

Înscrierea se face pe baza talonului din revistele Click! Sănătate, Click! Poftă bună şi Click! pentru femei ori din ziarele Adevărul şi Click! din această săptămână.

Spre deosebire de anii anteriori, anul acesta va avea loc pe lângă crosul mare şi crosul Familiei, eveniment la care pot alerga părinţii alături de cei mici, pe un traseu special. Acesta se va desfăşura pe o distanţă de 500 m. Vă aşteptăm să alergăm împreună, să ne câştigaţi numeroasele premii şi să ne distrăm pe ritmurile muzicii.