Uleiul de măsline

Uleiurile vegetale nu trebuie să lipsească din alimentaţia zilnică. Bogate în acizi graşi polinesaturati, uleiurile au mulţi acizi omega-3 şi omega-6, atât de sănătoşi pentru inimă. De măsline, de floarea-soarelui, de sâmburi de strugure sau de porumb, uleiurile aduc multe beneficii organismului.

Beneficiile uleiului de măsline asupra sănătăţii se datorează atât conţinutului ridicat de acizi graşi mononesaturaţi, cât şi conţinutului foarte mare de antioxidanţi.

Uleiul extra-virgin are un efect antiinflamator specific, emolient, protector şi de stimulare asupra pancreasului pentru a produce cantităţi mai mari de enzime digestive. Mai mult, acesta acţionează asupra vezicii biliare, stimulând vărsarea bilei în intestin.

Un alt beneficiu al uleiului de măsline este faptul că limitează pierderea de calciu care apare inevitabil cu înaintarea în vârstă, prevenind în acest fel osteoporoza. Două linguri de ulei de măsline pe zi vor menţine o inimă sănătoasă.

Uleiul de sâmburi de struguri

Este folosit în tratarea diabetului, în scăderea nivelului ridicat de colesterol şi prevenirea afecţiunilor inimii. Grăsimile sănătoase îl transformă într-un aliment de bază din dieta cardiacilor.

Uleiul din sâmburi de struguri poate fi folosit cu succes în stabilizarea nivelului de zahăr din sânge la persoanele care suferă de diabet. Multe persoane suferă de hipertensiune, iar uleiul din sâmburi de struguri are efecte benefice asupra organismului, graţie puterii antioxidanţilor. Mai mult, acesta poate fi inclus cu succes în cadrul tratamentului pentru afecţiuni circulatorii.

Uleiul de porumb, bun la imunitate

Uleiul obţinut din germeni de porumb conţine într-un procent însemnat vitamina E. Aceasta contribuie la fortificarea sistemului imunitar şi muscular al omului.

Ea mai este numită şi “vitamina tinereţii”, fiind un antioxidant care încetineşte procesul de îmbătrânire. Este cunoscut ca un ulei dietetic, recomandat în alimentaţia bolnavilor de diabet şi a celor care suferă de boli ale stomacului.

Uleiul de floarea-soarelui


Uleiul de floarea-soarelui are un conţinut scăzut de colesterol şi sodiu. E indicat numai la salate, la sosuri reci sau la alimente înăbuşite.

Nu e bun pentru prăjit şi nici pentru ciorbe sau tocăniţe, ci doar după ce s-a încheiat fierberea. Uleiul încălzit sau prăjit cauzează creşterea în greutate, celulita, colesterolul ridicat.