Bolile de inimă reprezintă principala cauză de mortalitate, la nivel mondial. Puţini oameni ştiu însă că 80% din acestea pot fi prevenite. Cum anume, ne spune conferenţiar dr. Ioan Coman, de la Societatea Română de Cardiologie. Cum influenţează alimentaţia apariţia bolilor de inimă?

Alimentaţia echilibrată, cu un consum redus de grăsimi saturate de origine animală, este primul pas către o inimă sănătoasă. Nu este un secret faptul că grăsimile din alimentaţia noastră sunt cele care cauzează cele mai multe dintre bolile de inimă.

De aceea trebuie să reduceţi consumul de grăsimi saturate, care pot fi înlocuite cu aşa-numitele grăsimi bune, vegetale care au un rol important în reducerea nivelului colesterolului rău (LDL) din sânge.

Ce alimente conţin grăsimi rele?

Grăsimi saturate de origine animală, aşa-numitele grăsimi rele, se găsesc în carnea roşie, în produsele lactate grase, precum untul, smântâna, brânza, dar şi în produse de patiserie, biscuiţi. În exces, ele cresc nivelul colesterolului, ceea ce duce la apariţia bolilor de inimă. Doar 10% din totalul de grăsimi pe care le consumăm ar trebui să fie grăsimi saturate.

Ce rol au grăsimile vegetale?

Grăsimile bune, de origine vegetală, ajută la menţinerea sănătăţii inimii. Surse bune de grăsimi nesaturate sunt peştele slab, uleiurile vegetale, margarina tartinabilă, alunele, fisticul, seminţele. Acestea sunt bogate în Omega 3 şi Omega 6, acizi graşi esenţiali care au rol însemnat în păstrarea sănătăţii inimii.

Cum putem preveni îmbolnăvirea inimii?

Inima noastră va rămâne sănătoasă dacă încercăm pe cât posibil să eliminăm factorii de risc, precum fumatul sau consumul de alcool.

Ce rol are inima în organism

Inima noastră este numită, pe bună dreptate, motorul întregului organism. În mod normal, inima pompează de aproape 100.000 de ori în fiecare zi, de 35 de milioane de ori pe an şi de 2,5 miliarde de ori într-o viaţă.

Ce sporturi sunt recomandate?

Ne putem ajuta inima făcând mişcare în fiecare zi, renunţând la stilul de viaţă sedentar. Încercările pe care le facem pentru a evita sedentarismul pot deveni chiar o plăcere. Este suficient ca, în fiecare zi, să ieşim la o plimbare de 20-30 de minute, să mergem pe jos de la serviciu spre casă sau să alegem scările în locul liftului.