Nevoi diferite, ceaiuri diferite pentru fiecare dintre noi. Populariteatea ceaiului a crescut semnificativ în ultimii ani.

Statisticile arată că vânzările de ceai negru, verde, sau relaxant pentru seară le-au depăşit pe cele ale sucurilor naturale carbogazoase şi chiar ale apelor minerale. Deşi aceste veşti sunt îmbucurătoare, mulţi încă nu ştim cum să alegem ceaiul care se potriveşte cel mai bine cu cerinţele organismului nostru.

Majoritatea băuturilor bazate pe ceaiuri sunt create prin îmbinarea extractelor de ceai cu reţetele lor originale. O modalitate de a separa ceaiurile "bune" de cele "rele" este conţinutul de polifenoli. În China, conform standardelor naţionale, minimul de polifenoli dintr-o băutură de ceai este de 600 miligrame pe litru.

Pentru a alege ceaiul cât mai corect, trebuie să ştim câte ceva despre ce conţine. De obicei, găsim în ceai următoarele:

  • alcaloide: reîmprospătează mintea obosită, ajută inima, ajută la eliminarea toxinelor, este antiinflamator şi un bun remediu împotriva mahmurelii.

  • polifenolii ceaiului: protejează împotriva radioactivităţii, luptă contra arterosclerozei şi reactivează venele capilare.

  • vitamine şi fluor: unele vitamine întăresc efectul alcaloidelor şi ale polifenolilor. Fluorul in cantităţi semnificative este bun pentru dinţi.

  • catechinul: acest antioxidant poate face minuni pentru piele întrucât ajută la elinimarea reziduurilor de pigmenţi.

Sau, mai simplu, în funcţie de personalitate şi ce ne dorim de la un ceai:

  • dacă lucrăm mult la birou: Ceai verde şi ceai de crizanteme
  • pentru iubitorii de sport: Ceai Oolong şi ceai negru
  • pentru fumători, pentru cei ce beau constant şi pentru cei expuşi la medii poluate: Ceai verde
  • pentru iubitorii de carne: Ceai Oolong
  • dacă suntem constipaţi: Ceai de miere
  • dacă vrem să slăbim: Ceai Oolong şi ceaiuri de flori
  • pentru longevitate: Ceai Oolong si ceai negru