În numai 20-30 de minute poţi face un antrenament care să îţi pună la treabă toţi muşchii organismului, precum şi sistemul cardio-pulmonar.

„Alergarea are un rol benefic asupra oaselor şi articulaţiilor şi îţi dă energie! Pare a fi un paradox, însă nu este. E adevărat că alergarea, ca orice activitate fizică, e consumatoare de energie, însă vorbim de energia psihică. Orice alergător va spune că după antrenament se va simţi mai energizat“, explică nutriţionistul Şerban Damian, preşedintele Ro Club Maraton.

În ceea ce priveşte scăderea în greutate, se ştie că alergarea este extrem de eficientă pentru consumarea depozitelor adipoase şi pentru reglarea apetitului, dar şi în afecţiunile psihice, cum ar fi depresia.

În principiu, regimul alimentar al alergătorului amator este unul echilibrat, bogat în nutrienţi, care să cuprindă toate grupele de alimente.

Consumul de lichide trebuie să fie permanent, înainte, în timpul şi după un antrenament sau o cursă.

"Faceţi sport de 2-3 ori pe săptămână"

“Este suficient să alergaţi de 2-3 ori pe săptămână, câte 30-45 de minute. Atenţie, însă! Există afecţiuni care pot contraindica alergarea, însă acestea sunt extreme – anumite boli cardiovasculare, probleme articulare, boli pulmonare grave”, ne-a spus dr. Şerban Damian, nutriţionist sportiv acrediat CIO.