Drob, ciorbă de miel, ouă roşii, cozonac- cine poate rezista unor astfel de tentaţii? Dar după două zile digestia ta pare dată peste cap. Iată un meniu mai uşor, care să te ajute să te refaci.

Micul dejun

Pentru început, bea un pahar de apă cu o linguriţă de miere, la temperatura camerei. Acesta va curăţa toxinele de pe tractul digestiv. Un iaurt cu cereale integrale ar fi un început de zi ideal. Iaurtul calmează durerile de stomac, ajută la eliminarea toxinelor şi previne constipaţia.

În loc de cafea, alege un ceai verde cu ghimbir. Ghimbirul este un excelent tonic pentru stomac.

Prânzul

Salata de măcriş cu salată verde, dreasă cu câteva linguri de oţet de mere şi ulei de măsline, mâncată cu un sfert de oră înainte de supă, ar fi cel mai indicat antreu. Măcrişul şi salata verde au proprietatea de a accelera digestia.

Supa de chimen cu crutoane este un pansament gastric natural. Ai nevoie de un morcov, o ţelină, o rădăcină de pătrunjel, două linguri de chimen, trei linguri de ulei de măsline. Faci o supă obişnuită în care adaugi, la final, crutoane uscate la cuptor, din pâine de secară. Chimenul îţi elimină gazele din stomac, calmează inflamaţiile tractului digestiv şi reglează funcţiile digestive.

Supa cremă de spanac este o altă propunere pentru prânzul tău. Spanacul îţi stimulează secreţiile gastrice, pancreatice şi biliare şi îţi „adună” toxinele din organism.

Cina

Una dintre variante poate fi compusă dintr-un piept de pui sau un păstrăv la grătar, cu o salată de sfeclă roşie coaptă. Pieptul de pui şi păstrăvul au foarte puţine grăsimi, dar conţin proteine şi minerale, de care organismul are nevoie.

Sfecla roşie este bogată în fibre şi acest lucru face să fie un excelent ajutor pentru tractul digestiv. În plus drenează foarte bine ficatul şi elimină grăsimile din organism. Un ceai de afine sau de muşeţel ar fi un mod excelent de a încheia ziua şi de a te pregăti pentru un somn liniştit.