Ai tot timpul mâinile reci? Tenul ţi se îngraşă foarte repede şi este şi iritat pe deasupra? Ţi-au apărut pete albe pe unghii? Toate aceste simptome indică o deficienţă de vitamine şi minerale în organism şi nu numai. Dar să le luăm pe rând!

Mâini reci

Majoritatea oamenilor cred că mâinile reci reprezintă consecinţa unui sistem imunitar slăbit, a proastei circulaţii sangvine sau pur şi simplu din cauza vremii reci.

Cu toate aceste, studii recente susţin că, deseori, mâinile reci reprezintă semnul unei lipse de iod din organism, acesta fiind un element vital pentru sănătatea omului.

Astfel, medicii recomandă în acest cazuri consumul regulat de alimente bogate în iod: alge marine, cod, creveţi, ton şi cartofi copţi.

Piele uscată şi solzoasă

Cel mai adesea, atunci când avem pielea uscată dăm vina pe schimbările de vreme şi, fără îndoială, trecerea la temperaturi scăzute are un efect direct asupra pielii.

De asemenea, pielea uscată, care se descuamează, este şi un semn al lipsei de vitamina A (retinol) din organism (vitamina A promovează regenerarea celulară a pielii). În plus, vitamina A a fost folosită încă din anii '80 pentru a trata formele severe de psoriazis şi acnee.

Pentru a suplini lipsa vitaminei A din organism, consumă în mod regulat carne roşie, fructe de mare, ulei de cod, smântână şi unt bio.

Unghii fragile şi casante

Deficitul de magneziu din organism poate crea diferite probleme: de la unghii casante şi fragile, care cresc greu, până la hipertensiune, anxietate, dureri musculare şi stări de slăbiciune.

De asemenea, hipotiroidismul este o afecţiune care poate provoca unghii fragile, păr uscat, cataractă sau furnicături la nivelul membrelor.

Legumele cu frunze verde închis, cerealele integrale, peşte şi fructele uscate conţin cele mai mari cantităţi de magneziu.

Pete albe pe unghii

Micile puncte albe care apar pe suprafaţa unghiilor indică o lipsă de zinc în organism. Cu toţii ne-am confruntat la un moment dat cu aceste pete albe pe unghii, astfel că nu ar trebui să te îngrijorezi.

Tot ce trebuie să faci este să incluzi în dieta zilnică alimente bogate în zinc: fructe de mare, peşte, spanac, caju, fasole şi ciuperci.

Piele grasă şi iritată

Mulţi oameni suferă de afecţiuni ale pielii, cum ar fi acneea rozacee sau eczeme. De cele mai multe ori, acest lucru indică o deficienţă de vitamina B2. În plus, uscăciunea şi mâncărimile pielii reprezintă simptome specifice, mai ales dacă pielea din jurul buzelor şi nasului se crapă.

Aşadar, include în alimentaţie mai multe alimente bogate în vitamina B2 (riboflavină), cum ar fi soia, spanac, iaurt, sfeclă şi carne de curcan.