Ştiai că orice băutură luată cu puţin înainte de masă îţi creşte riscul de indigestie? Altele, chiar dacă le bei după ce ai mâncat, îţi provoacă arsuri la stomac sau îţi îngreunează digestia.

Printre băuturile care cresc aciditatea gastrică se numără ceaiul negru şi cafeaua. Pe de altă parte, vinul şi băuturile alcoolice sunt acide şi-ţi pot da dureri de stomac. Rezumă-te la 2-3 pahare, pe care le bei la 20-30 de minute după masă şi le alternezi cu apă. Dacă le iei în timpul mesei sau dacă sunt reci diluează sucurile gastrice, favorizează balonarea şi încetinesc digestia.

Sucuri de fructe şi legume

Sucurile de citrice (mandarine, portocale, lămâi, grepfrut) se prepară uşor, sunt plăcute la gust şi stimulează eliminarea toxinelor. Îţi reglează tranzitul intestinal dacă bei un pahar de suc dimineaţa, cu o jumătate de oră înainte de a lua micul dejun. Are şi efect laxati.

Castravetele este un bun diuretic, iar ridichile sunt recomandate pentru ficat şi bilă, care au de suferit după mesele de Paşte. Bea la 30 de minute după masă un pahar de suc de legume.

Apă minerală

Previi durerile de stomac şi arsurile cu apă minerală. Neutralizează hiperaciditatea gastrică şi uşurează digestia. Alege apă minerală naturală carbogazoasă. Pentru că este puternic mineralizată combate arsurile. La cel puţin 20 de minute după masă, soarbe câteva pahare de apă minerală.

Ceaiuri medicinale

În loc de cafea, care poate da hiperaciditate, bea infuzie de mentă, de anason sau de lămâie. Menta are proprietăţi antispastice şi este o soluţie în caz de tulburări digestive. Ceaiurile de anason şi de lămâie stimulează digestia, dacă sunt băute între mese, 3 zile la rând, dacă ai probleme de digestie.