În cazul în care ai o boală autoimună celiacă sau ai alergie la gluten, este nevoie să renunţi la o serie de alimente care au această proteină în compoziţie.

Siropurile din comerţ

Ceaiurile, siropurile, cafeaua, dar şi dulciurile, gumele de mestecat, chipsurile de cartofi pot să aibă un ingredient ascuns: glutenul.

Acesta este folosit adesea şi ca potenţiator de aromă. Şi băuturile alcoolice (berea, whiskey-ul, votca, unele vinuri) pot avea gluten, pentru că sunt realizate din cereale: grâu, orz ori secară.

Sosurile cumpărate

La pregătirea salatelor de legume, evită să foloseşti sosuri gata preparate cum este sosul de soia. Acesta din urmă poate să conţină şi orz fermentat.

Este important să fii atent la tipul de sos de soia pe care-l cumperi, pentru a alege varianta fără gluten. Pentru că este un bun liant, făina de grâu, care şi ea conţine gluten, este adăugată în sosurile pentru salate pe care le găseşti în comerţ.

Pont

Stoarce zeamă de lămâie sau pune oţet de mere pentru a da savoare salatelor tale.

Brânzeturile slabe şi laptele degresat

Iaurturile, lactatele, brânza de vaci care au pe etichetă semnalat că nu au prea multe grăsimi în compoziţie, ar trebui lăsate deoparte. În cazul lor, glutenul este folosit şi ca agent de îngroşare.

Acelaşi este motivul pentru care nici sucul de roşii sau supele instant din comerţ n-ar trebui să fie în coşul tău de cumpărături. Cel mai bine ar fi să le prepari în casă.