Medicii ginecologi susţin că o menstruaţie dureroasă este normală pentru femeile tinere pentru că ciclul lor tocmai începe să se dezvolte.

Însă dacă suferi de dureri teribile la menstruaţie în timpul perioadei de adult este cel mai bine să mergi la un medic ginecolog pentru a exclude endometrioză, o problema gravă a sistemului reproducător.

În cazul endometriozei, ţesutul care acoperă uterul în interior se extinde în afară lui şi poate creşte în locuri în care nu ar trebui să se afle, precum peritoneul, ovarele sau intestinele.

Atunci când o femeie care are această boală începe menstruaţia, aceste fragmente încep să se comporte că şi cum s-ar află în interiorul uterului.

Se măresc, apoi unele sunt eliminate în timpul menstruaţiei. Aceste procese care apar în locuri diferite cauzează dureri extrem de puternice.

Iată care sunt alimentele care te pot ajuta în această perioadă!

Apa

Chiar daca nu are gust şi nici miros este extrem de benefică sănătăţii tale mai ales în această perioadă. Acum pierzi foarte multe lichide iar hidratarea este vitală. Astfel, vei ajuta corpul să nu mai reţină lichide şi să nu te mai balonezi.

Vitaminele benefice

Vitamina E o poţi găsi în avocado sau în gălbenuş, iar vitamina B6 din banană şi ovăz de ajută să sapi de balonare.

De asemenea nu uita de vitamina C din fructe precum citricele, care ajută aparatul reproducător.

Vitamina K este indispensabilă în menţinerea echilibrului coagulării sângelui, o poţi găsi în ficatul de gâscă, gălbenuşul de ou fiert, uleiul de peşte.

Nucile şi seminţele

Adevărate izvoare de sănătate, bogate în vitamine, minerale şi acizi graşi, te ajută să combaţi oboseala şi depresia.

În plus vei evita în felul acesta să dai fuga în dulciurile apetisante din comerţ.

Legumele cu frunze verzi

Bogate în fier şi extrem de benefice în această perioadă în care tu pierzi o cantitate semnificativă de fier din oganismul tău, Însă consumul lor trebuie să fie moderat deoarece există riscul apariţiei balonării.

Cafeaua

Nu face exces în aceste zile de cafea. Limitează-te la una mică, simplă, neagră. Cafeina este responsabilă de creşterea acidităţii gastrice. O foarte bună alternativă ar fi ceaiul indian.

Pont

Nu uita să te odihneşti suficient, mai ales în această perioadă, şi să nu depui eforturi mari pentru a nu solicita şi mai mult oganismul.