Dacă te numeri printre cei 10 la sută din oamenii care suferă de dureri articulare la nivel mondial, trebuie să iei măsuri pentru a le ameliora.

Pe acelaşi subiect mai citeşte:

5 întrebări despre artroză

Dacă te dor articulaţiile, mergi la medic pentru diagnostic. Cu cât acesta este mai precoce, cu atât tratamentul este mai eficient şi vei avea o viaţă cu mai puţine dureri. Pe lângă medicamentele recomandate de specialişti, iată ce metode te pot ajuta să reduci intensitatea durerilor.

Compresele calde sunt relaxante

Unele dureri articulare se ameliorează cu comprese calde. Căldura dilată vasele sanguine, stimulează circulaţia şi ajută la transportul oxigenului şi a substanţelor nutritive către musculatură. În acest mod, compresele relaxează articulaţiile şi cresc mobilitatea lor. Atenţie, dacă ai probleme de circulaţie, trebuie să întrebi medicul dacă poţi folosi comprese calde, pentru că ele pot agrava acest tip de afecţiuni!

Mişcarea creşte flexibilitatea

Încearcă să faci mişcare cel puţin 30 de minute pe zi. Activitatea fizică ajută la creşterea flexibilităţii articulaţiilor şi a tonusului musculaturii. În plus, prin mişcare, organismul eliberează endorfine, substanţe care au efect analgezic. Nu trebuie să faci sporturi de performanţă sau gimnastică cu aparate costisitoare pentru a destinde încheieturile dureroase. Muncile casnice, grădinăritul şi mersul pe jos sunt la fel de utile dacă le efectuezi cu regularitate. Nu toate sporturile sunt indicate persoaneor cu probleme articulare. Ridicarea de greutăţi şi săriturile uzează şi mai mult articulaţiile, motiv pentru care trebuie să le eviţi.

Scapă de kilogramele în plus!

Dacă eşti supraponderal şi ai dureri articulare, trebuie să slăbeşti, mai ales dacă articulaţiile afectate sunt cele ale coloanei lombare sau ale picioarelor. Kilogramele în exces exercită presiune pe aceste zone şi agravează durerea.

Atenţie cum distribui greutatea pe articulaţii

Activităţi aparent banale pot să suprasolicite articulaţia dureroasă şi să contribuie la uzura ei. Ridicarea greutăţilor poate avea acest efect nedorit dacă ea se face cu o singură mână şi mai ales dacă greutatea este distribuită chiar pe partea afectată de durere. Încearcă să distribui greutatea în mod egal, ridicând obiectele grele cu ambele mâini (ideal ar fi să eviţi în totalitate ridicarea lor). Evită orice altă activitate care suprasolicită articulaţia afectată.