Pe lângă cumpărături, alergat după cadourile potrivite, petreceri şi bucuria de a revedea rude şi amici, pe mulţi îi cuprinde stresul şi anxietatea din cauza agitaţiei şi a activităţilor care le perturb ritmul de viaţă obişnuit. Pentru diabetici este cu atât mai provocator din cauza tentaţiilor culinare sau pentru că dorm şi fac mişcare mai puţin decât de obicei.

Stabileşte ce e important

Stresul este un factor destabilizant pentru cei care suferă de diabet. Eviţi să te laşi pradă stării de stres dacă stabileşti un program sau o listă de treburi pe care urmează să le faci. Gândeşte-te ce e important, ce primează şi mai puţin ce ţi-ar plăcea să faci.

Rezervă-ţi timp pentru tine

Zilele libere trec rapid şi sunt încărcate de vizite sau de pregătiri pe care trebuie să le faci pentru a primi la tine rudele. Începe prin a face un plan pe zile, ca să nu pierzi nimic din vedere, dar şi pentru a stabili pauze pentru tine, în care să faci măcar o activitate care-ţi face plăcere sau care te încarcă de energie.

Sărbătoreşte cumpătat

Mesele la care se adună toată familia şi petrecerile de final de an te aduc în faţa unor tentaţii culinare pe care în mod obişnuit le ocoleşti. Ia o gustare înainte de a merge în vizită sau la o petrecere, ca să nu-ţi fie atât de foame, încât să uiţi de restricţiile alimentare. Gustă foarte puţin din ceea ce ai poftă şi nu ţi se permite. Adu un fel de mâncare potrivit cu dieta ta sau alege preparate cu un indice glicemic mic, dacă le ai la dispoziţie.

Nu renunţa la mişcare

Dacă de la dietă poţi să mai faci rabat, la mişcare nu e indicat să renunţi, nici în perioada Sărbătorilor. Nu numai că elimină stresul, dar te ajută să nu iei în greutate, să păstrezi o glicemie la valori normale. Dacă nu e posibil, măcar 15-20 de minute de exerciţii fizice pe zi îţi păstrează sănătatea.

Reţine!

Mergi la munte sau călătoreşti altundeva de Sărbători? Ia la tine medicamentele necesare şi glucometrul.