Din fericire, există alimente care ajută la scăderea colesterolului. Aşadar, dacă analizele nu arată bine din acest punct de vedere, atunci trebuie să îţi schimbi un pic organizarea meselor şi calitatea alimentelor consumate.

Studiile arată că uleiurile vegetale şi seminţele ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge, însă din păcate acestea îngraşă. Medicii susţin că alimentele care pot scădea nivelul colesterolului sunt cele bogate în fitosteroli.

”Aceşti compuşi, fitosterolii, intră în competiţie pentru absorbţia colesterolului din alimentele grase, de origine animală şi atunci nu se mai absoarbe colesterolul de acolo şi se absorb aceşti fitosteroli, având ca rezultat scăderea nivelului colesterolului din sânge. Mai mult de un pumn, două de seminţe maxim pe zi şi o lingură, maxim două de ulei de floarea-soarelui sau de măsline nu sunt recomandate, pentru că apoi trecem în partea în care ajutăm organismul să câştige în greutate şi nu ne dorim acest lucru” spune dr. Mihaela Posea, medic nutriţionist, conform Digi24.

Dacă aveţi colesterolul mărit, evitaţi grăsimile de tip saturat care se găsesc în carnea grasă precum ceafa de porc, kaiserul, şunca, pielea de pui.

”În afară de carnea grasă şi alimentele care conţin în compoziţia lor carne grasă, ar fi de evitat şi lactatele care au un procent mare de grăsimi saturate, precum brânza dură sau iaurturile de 10% grăsime, smântâna şi, neaparat de luat în calcul, cantitatea de unt care intră în compoziţia dulciurilor, covrigeilor sau altor produse de patiserie” explică dr. Mădălina Truică, medic nutriţionist.