Apare de obicei din senin şi atinge punctul maxim după aproximativ 10 minute. Atacul de panică poate dura între câteva zeci de minute şi până la câteva ore. Stresul şi presiunile emoţionale fac ca atacurile de panică să fie din ce în ce mai des întâlnite la tineri şi adulţi.

Atacul de panică este definit ca o stare de teamă sau de anxietate puternică, apărută brusc, fără motiv real. Cu alte cuvinte, senzaţia de frică puternică apare deşi siguranţa nu este ameninţată. De obicei, atacul debutează cu bătăi cardiace puternice, cu respiraţii scurte şi sentimente cum sunt pierderea controlului, frica de moarte, de boală incurabilă sau de a înnebuni.

Cele 13 simptome care însoţesc atacul de panică

De cum apare şi până când atinge punctul maxim, atacul de panică se manifestă prin patru sau mai multe semne evidente.

Iată lista celor 13 simptome care apar odată cu atacul de panică:

1. palpitaţii, bătăi puternice ale inimii sau puls accelerat;

2. tremurături sau tremur al întregului corp;

3. senzaţie de lipsă de aer sau de sufocare;

4. transpiraţii;

5. durere sau disconfort toracic;

6. greaţă sau disconfort abdominal;

7. senzaţie de ameţeală, de instabilitate sau de leşin;

8. senzaţie de înăbuşire;

9. teamă de pierderea controlului sau de înnebunire;

10. teama de moarte;

11. de irealitate sau de depersonalizare;

12. valuri de frig sau căldură;

13. senzaţie de amorţeală sau înţepături.

Se poate trata

Dacă într-adevăr este vorba despre un atac de panică şi nu de o sperietură zdravană, nu trebuie să-l ignori. Un medic specialist îţi va recomanda un tratament medicamentos care să-ţi amelioreze starea de anxietate şi crizele de panică.

Posibil ca această frică să reprezinte doar o fază trecătoare din viaţa ta, de care vei uita când lucrurile se vor calma. Dacă atacurile continuă şi se acutizează, mergi la medic. Nu e de joacă!