Vrei să slăbeşti şi te-ai decis să nu mănânci decât o singură dată pe zi. Nimic mai greşit. Oamenii de ştiinţă susţin că acest lucru duce nu la pierderea în greutate, ci la îngrăşare.

Faptul că nu mănânci la micul dejun sau sari peste masa de prânz poate duce la declanşarea mai mult reacţii în organism, ceea ce face ca grăsimile consumate să se depună, de unde şi numărul mai mare de kilograme.

Mai mult, cercetătorii atenţionează că acest obicei poate favoriza apariţia mai multor probleme de sănătate, cum este diabetul de tipul II, dar şi afecţiunile cardiace.

În cadrul studiului, specialiştii au dat unui grup de cobai să mănânce doar o singură dată pe zi, în timp ce cel de-al doilea grup a avut o alimentaţie normală, ce includea trei mese principale.

Astfel, după ce le-au făcut mai multe teste medicale şi după ce le-au măsurat greutatea, oamenii de ştiinţă au observat că primul grup de cobai a câştigat mai mult în greutate şi erau mai predispuşi diabetului de tip II.

,,Cea mai bună variantă este ca persoana să mănânce de mai multe ori pe zi, dar în cantităţi reduse. Ideea că dacă sărim peste mese ne poate ajuta să pierdem în greutate este total greşită”, a precizat Martha Belury, profesor senior la Universitatea de Stat din Ohio, SUA.

Concluziile studiului au fost publicate în ,,Journal of Nutritional Biochemistry”.