Tulburările de somn sunt vechi de când lumea. De aceea, pentru a le face să dispară, poţi apela cu încredere la remedii binecunoscute ca somnifere naturale.

Valeriană pentru somn adânc. Pe lângă avantajul de a te ajuta să adormi mai repede, datorită valerianei nu te vei mai trezi des noaptea. Explicaţia constă în faptul că această plantă calmează sistemul nervos şi pe cel cardiac, reglând palpitaţiile inimii. Ai nevoie de o linguriţă de rădăcină de valeriană mărunţită din care pregăteşti un ceai. Bei două căni pe zi, una cu 30 de minute înainte de culcare.

Tei şi mac, amestec garantat. Florile de tei asociate cu petalele macului de câmp au efect uşor sedativ. În câteva minute îţi pregăteşti singură somniferul, cu o linguriţă de amestec la o cană de apă clocotită. Un alt ceai conţine, pe lângă cele două plante, o linguriţă de rădăcină de valeriană, una de sovârv şi două de hamei.

Ulei de levănţică. Numai gândul la o baie fierbinte te face să închizi pleoapele. Efectul îl dublezi dacă adaugi zece picături de ulei esenţial de levănţică. Pe lângă parfumul îmbietor şi relaxant, este şi un tonic bun pentru sistemul nervos. După o zi plină, cu siguranţă îţi va reda calmul de care ai nevoie să adormi, în special dacă îl foloseşti şi pentru a-ţi masa corpul.

Ce alimente te ajută

Lapte contra insomniei

Băut seara, laptele este un remediu delicios pentru insomnie. Explicaţia efectului său sedativ este simplă: conţine triptofan, aminoacid esenţial pe care corpul îl transformă în serotonină. Aceasta este un hormon cunoscut mai ales pentru faptul că îţi dă o stare de bine.

Smochinele îţi redau calmul

Datorită conţinutului lor de magneziu, un mineral antistres, smochinele au avantajul de a absorbi calciul şi potasiul. La rândul lor, aceste două minerale normalizează ritmul cardiac şi combat insomnia. De aceea, sunt leacul perfect fie că eşti hiperactivă, fie doar puţin agitată.

Bananele, somnifere naturale

Magneziul şi potasiul, pe care cercetătorii le-au descoperit în banane, relaxează muşchii, ajutându-te să adormi mai uşor. Mai mult, reglează şi tensiunea arterială, reducând în acest fel riscul hipertensiunii sau al producerii unui atac de cord. Un plus de B6 venit din banane te va feri de insomnie, iritabilitate şi senzaţia de slăbiciune a întregului organism.