Peste 43 de milioane de oameni suferă de Alzheimer, la nivel mondial. Însă riscul apariţiei acestei boli poate fi redus prin consumul unor anumite alimente. Iată care sunt acestea!

Peştele gras

Acizii graşi Omega-3 conţinuţi de peştele gras, precum somonul şi heringul previn apariţia maladiei Alzheimer, lucru care s-a demonstrat în urma mai multor studii. Sunt indicate trei porţii de astfel de peşte pe săptămână.

Alimentele bogate în betacaroten

Betacarotenul este un antioxidant care ajută la menţinerea sănătăţii creierului. De aceea, este ideal să consumi legume şi fructe bogate în betacaroten, precum morcovii, caisele, sparanghelul, grepfrutul şi pătrunjelul.

În ceea ce priveşte alimentele care afectează sănătatea creierului, acestea sunt carnea roşie, untul, margarina, brânza, produsele de patiserie, alimentele prăjite şi cele de tip fast-food.

Cerelalele integrale

Foarte utile în prevenirea apariţiei maladiei Alzheimer sunt şi cerealele integrrale. Le poţi consuma în fiecare dimineaţă, la micul dejun. Acestea au un conţinut ridicat de vitamina B6, care protejează creierul de efectele nocive ale poluării. Totodată, acestea au şi capacitatea de a stimula memoria.

Uleiul de măsline

Uleiul de măsline nu ar trebui să îţi lipsească din nicio salată. Acesta ajută la îmbunătăţirea circulaţiei sangvine de la nivelul creierului. Cel mai bun este uleiul de măsline extravirgin.

Migdalele

Fiindcă au un conţinut ridicat de magneziu, migdalele sunt indicate pentru menţinerea sănătăţii sistemului nervos. Totodată, aceste fructe oleaginoase au şi o cantitate crescută de antioxidanţi. Consumă zilnic câteva migdale.