Fibrele sunt esenţiale pentru o bună funcţionare a organismului, motiv pentru care ar trebui incluse în dieta de zi cu zi. Specialiştii recomandă consumul a 20-25 de grame de fibre pe zi, pentru menţinerea stării de vitalitate şi a nivelului crescut de energie.

Un aport scăzut de fibre poate avea consecinţe grave asupra sănătăţii. Iată câteva dintre acestea!

Duce la instalarea constipaţiei

Consumul unei cantităţi mici de fibre este principala cauză care duce la instalarea constipaţiei. Disfunctiile la nivelul sistemului digestiv determină apariţia respiraţiei urât mirositoare, lentoare şi stare de somnolenţă, nivelul de energie scade, apar crampele şi se instalează o stare generală de disconfort.

Creşte riscul de diabet şi boli cardiovasculare

Fibrele au rolul de a regla nivelul zahărului din sânge, însă un aport scăzut pate duce la apariţia diabetului zaharat de tip 2. Studiile arată că persoanele care asimiliează fibre (în medie 16 grame de fibre pe zi) prin consumul de cereale au un risc cu 27% mai mic de a dezvolta diabet, spre deosebire de cei care au un aport mai mic de 6 grame de fibre pe zi.

De asemenea, fibrele joacă un rol important în menţinerea sănătăţii inimii, prevenind astfel bolile cardiovasculare. În urma unui studiu s-a descoperit că persoanele care aveau o dietă săracă în fibre aveau valori mai ridicate de proteina C reactivă care creşte riscul de afecţiuni cardiovasculare şi accident vascular cerebral.

Poate duce la apariţia cancerului

Aportul inadecvat de fibre poate creşte riscul dezvoltării cancerului de colon. Fibrele au capacitatea de a absorbi acizii biliari, precum şi iritanţii, dar şi alţi factori care ar putea afecta negativ mucoasa intestinală, prin permiterea dezvoltării celulelor canceroase.